اقتصاد هنرسبک زندگیسینمافناوریکسب و کار

یک رقابت خاص برای بازیگران فیلم پرحاشیه جشنواره فجر

سینمای رسانه در روز چهارم جشنواره فجر میزبان یکی از فیلم‌های حاشیه‌داری است که بازیگرانش هم‌ در چند وقت اخیر، به تناوب در صدر خبرهای سینمایی بودند و رقابت آن‌ها با هنرمندان فیلمهای دیگر میتواند در جای خود قابل توجه و جذاب باشد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛ شنبه ۱۵ بهمن ماه فیلم «چرا گریه نمی کنی؟» به کارگردانی علیرضا معتمدی در سینمای رسانه به نمایش در می‌آید و این همان فیلمی است که چند روز قبل یک بگومگوی مجازی و رسانه‌ای میان کارگردان و تهیه‌کننده پس از انتشار بیانیه بازیگران فیلم رخ داد.

این فیلم دومین اثر تهیه‌شده توسط سیدرضا محقق در این دوره از جشنواره است که علیرضا معتمدی آن را کارگردانی کرده است و خودش هم در آن به ایفای نقش پرداخته است.

در «چرا گریه نمی کنی؟» باران کوثری، هانیه توسلی، فرشته حسینی، مانی حقیقی، علی مصفا، لیندا کیانی، نهال دشتی و امیرحسین فتحی بازی کرده‌اند؛ بازیگرانی که بیشترشان در دوره‌های متعدد جشنواره حضور داشته و نامزد گرفتن جایزه بوده یا آن را به دست آوردند.

در بین آنها باران کوثری از جمله بازیگرانی است که در سن خیلی کم موفق به گرفتن سیمرغ بلورین شد. او در طول سالهای کاری خود با فیلمهای «خون بازی» ، «روز سوم» ، «بغض»، «کوچه بی‌نام»، «عصبانی نیستم» و «عرق سرد» نامزد دریافت جایزه از جشنواره فجر بود که برای فیلمهای «خون بازی» و «روز سوم» (با هم) و «کوچه بی‌نام » سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را دریافت کرد.

هانیه توسلی هم در چند دوره برای فیلمهای «شب های روشن»، «زمان می‌ایستد»، «جایی برای زندگی»، «دهلیز»، «سوء تفاهم » و« عصر روز دهم »نامزد دریافت جایزه بود که برای فیلم «دهلیز» توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را به دست آورد.

علی مصفا در سال‌های مختلف برای بازی در فیلم های «پری»، «لیلا»، «پارتی» و «تابستان داغ» نامزد دریافت جایزه بود اما فقط در جشنواره جهانی فجر برای فیلم «جهان با من برقص» توانست دیپلم افتخار بگیرد.

مانی حقیقی در بخش های مختلف برای فیلمهای «کارگران مشغول کارند»، «چهارشنبه‌سوری»، «کنعان»، «پذیرایی‌ ساده»، «اژدها وارد می‌شود»، نامزد جایزه بوده اما در بازیگری جایزه ای نگرفته است.

فرشته حسینی هم‌که چند سالی است در سینمای ایران بازی می‌کند، سال قبل برای فیلم «دسته دختران » دیپلم افتخار گرفت.

در این روز «هوک» دومین ساخته حسین ریگی به نمایش در می آید که به تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور و با بازی امیر جعفری و امیرمهدی ژوله ساخته شده ولی هیچ کدام تاکنون در جشنواره فجر موفقیتی نداشتند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا