اقتصاد هنرسبک زندگیکسب و کار

تاثیر باورنکردنی تیلور سوئیفت روی اقتصاد آمریکا

فدرال رزرو شعبه فیلادلفیا در گزارش خود از وضعیت اقتصادی فیلادلفیا اعلام کرد تور کنسرت‌های تیلور سوئیفت درآمدهای این شهر را به‌شدت افزایش داده است. به گزارش یواس‌ای‌تودی تور تیلور سوئیفت که از روز ۱۷مارس آغاز شده، تاکنون درآمدهای زیادی را برای اقتصاد ایالات متحده به ارمغان آورده است.

به گزارش دیده بان هنر به نقل از تابناک با تو ؛ فدرال‌رزور شعبه فیلادلفیا در گزارش خود که به‌صورت خلاصه وضعیت بخش‌های مختلف اقتصاد را در شهرهای سرتاسر ایالات متحده نشان می‌دهد اشاره می‌کند به‌رغم کندی روند بهبود گردشگری در منطقه به‌طور کلی، ماه مه بهترین ماه از منظر درآمد هتل‌ها در فیلادلفیا از زمان شروع همه‌گیری کرونا بود، فدرال‌رزرو در این گزارش اشاره می‌کند علت بروز این وضعیت در فیلادلفیا تا حد زیادی به‌دلیل ورود سیل‌آسای ‌میهمانان برای کنسرت‌های تیلور سوئیفت به این شهر است. سوئیفت در اوایل سال جاری با تور خود، با عنوان اِراس، ورزشگاه فاننشیال فیلد لینکلن در فیلادلفیا را برای کنسرت خود اشغال کرد و در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ ماه مه لیست افسانه‌ای خود متشکل از ۴۴آهنگ را اجرا کرد.

هتل‌ها لبریز از هواداران سوئیفت

حضور تیلور سوئیفت نه تنها در فیلادلفیا بلکه در دیگر شهرها نیز درآمدهای زیادی را برای هتل‌ها ایجاد کرده است. اداره گردشگری و بازاریابی شیکاگو اعلام کرد حضور تیلور سوئیفت در شیکاگو باعث شد رکورد کل اتاق‌های رزرو شده هتل‌های شیکاگو در اوایل ژوئن شکسته شود. این رکورد تنها مربوط به دوران پس از کرونا نبوده است و رکورد کل تاریخ شیکاگو در این زمان شکسته شده بود. بیش از ۴۴هزار اتاق در هتل‌های شیکاگو پیش از کنسرت در شیکاگو رزرو شده بود و ۳۹میلیون دلار درآمد برای هتل‌ها در این مدت برگزار شد. تراکم حضور مسافران برای حضور در کنسرت تیلور سوئیفت در شیکاگو به حدی بود که سایر رویدادهای مربوط به آخر هفته در شیکاگو به خاطر کنسرت تیلور سوئیفت لغو شد.

تیلور سوئیفت

این استقبال توفانی از تور اراس تیلور سوئیفت را ترغیب کرد تا تور بزرگ خود را ادامه دهد و مکان‌های مختلفی را در اقصی نقاط دنیا به مقاصد این تور اضافه کند. او در توییتر خود نوشت: «بی‌صبرانه منتظر دیدن تعداد زیادی از شما در تور اراس در سال آینده هستم!» مقاصد اضافه شده به تور اراس مقاصدی همچون آمریکای جنوبی، آسیا، اروپا، بریتانیا و استرالیا بخشی را شامل می‌شود که کنسرت سوئیفت در آنها برگزار خواهد شد. دنور در ایالت کلورادو، شهر بعدی است که سوئیفت در آن ظاهر خواهد شد و نمایش‌های او در روزهای جمعه ۱۴ و شنبه ۱۵ژوئیه برگزار می‌شود با این حال با توجه به تمدید این تور در نهایت این تور در ۱۷اوت۲۰۲۴ در لندن به پایان می‌رسد.
علاوه بر این فرمانداران ایالات مختلف با توجه به تاثیر اقتصادی مثبت حضور سوئیفت در ایالات مختلف شروع به ارسال درخواست برای حضور او در آن ایالات کرده‌اند. جارد پولیس، فرماندار کلورادو در نامه‌ای که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است، به سوئیفت قبل از کنسرت‌هایش در دنور به ایالت کلورادو خوش‌آمد گفت و نوشت: «سوئیفتی‌های کلورادو (کسانی که شما را درک می‌کنند) و من، خوشحالیم که شما را در های‌مایل سیتی (لقب دنور) بار دیگر ببینیم.» پولیس با اشاره به دو آهنگ از خواننده به نام‌های «بهترین روز» و «وحشی‌ترین رویاها» نوشت: «مطمئنم بیش از ۱۴۰هزار تماشاگر کنسرت به گذشته نگاه می‌کنند و می‌گویند کنسرت شما بهترین روز بود، درست همچون وحشیانه‌ترین رویاهایشان.»

تیلور سوئیفت

پولیس تنها فرمانداری نیست که از خواننده «فضای خالی» در ایالت خود استقبال کرده است. یو اس ای تودی گزارش داد، فرماندار میشیگان، گرچن ویتمر نیز ماه گذشته حضور سوئیفت را در ویدئویی با اشاره به برترین آهنگ‌های سوئیفت جشن گرفت. او با اشاره به آهنگ «عاشق» سوئیفت گفت: «میشیگان جایی است که ما برای حقوق برابر برای همه مبارزه می‌کنیم. ما باید رهبرانی را که برای آزادی مبارزه می‌کنند، انتخاب کنیم. اینجا مال ماست و ما قوانین را در میشیگان وضع می‌کنیم.» فرماندار مینه سوتا، تیم والز نیز روزهای ۲۳ و ۲۴ژوئن همزمان با اجرای او در مینیاپولیس را «روزهای تیلور سوئیفت» در این ایالت نامید. فرمانداران آمریکا تنها مقاماتی نیستند که برای برنده ۱۲جایزه گرمی پیام دارند.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا اوایل این ماه پس از اینکه تیلور سوئیفت اعلام کرد مجموعه‌ای از تاریخ‌های تور‌بین‌المللی خواهد داشت که در کانادا مقصدی ندارد، خطاب به سوئیفت در توییتر پیام داد. ترودو با اشاره به آهنگ‌های «ضد قهرمان»، «من مکان‌ها را می‌شناسم» و «تابستان بی‌رحمانه» نوشت: «این من هستم، سلام. من می‌دانم که جاهایی در کانادا هست که دوست دارند شما در آنجا حضور داشته باشید. بنابراین این تابستان را تبدیل به یک تابستان بی‌رحمانه نکنید. امیدواریم به زودی شما را ببینیم.»

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا