جهانسبک زندگیفناوری

چهره زن ایرانی از نگاه هوش‌ مصنوعی

 اخیراً یک هنرمند ۲۰ ساله به نام الکسا در توییتر، از فناوری هوش مصنوعی برای به تصور کشیدن چهره زنان در کشورهای مختلف جهان استفاده کرده است.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از تابناک با تو؛ الکسا به BuzzFeed گفت: “من می‌خواستم هوش مصنوعی را آزمایش کنم و ببینم که آیا می‌تواند نه تنها ویژگی‌های افراد مختلف در سراسر جهان، بلکه فرهنگ‌ها را نیز تشخیص دهد – که این کار را انجام داد. مثالش همان کلاه گاوچرانی روی سر زنی است که تصور می‌شود از ایالات متحده است.
او گفت: “با استفاده از فضای ابری با رمز گذاری، NFT و Web3، من همیشه در جستجوی فناوری‌های پیشگامانه جدیدی هستم که روش زندگی مان را تغییر می‌دهند. من برای اولین بار پس از در دسترس قرار گرفتن ChatGPT برای عموم مجذوب هوش مصنوعی شدم و من نیز هنرمندی در عرصه NFT بودم. وقتی فهمیدم می‌توانیم از هوش مصنوعی برای خلق هنر استفاده کنیم، متحیر شدم.”
الکسا با نگاهی به آینده، پتانسیل های باور نکردنی را برای هنر در هوش مصنوعی می‌بیند: “من تعجب نمی کنم اگر نسل بعدی اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا هنرمندان هوش مصنوعی باشند. تصور کنید هوش مصنوعی هر پست در اینستاگرام را مطالعه می کند و می داند چه چیزی تعامل بهتری ایجاد می‌کند و چه چیزهایی را در پی دارد. مردم باید بدانند که دنیا جلوی چشمان ما در حال تغییر است.”
منبع: خبرآنلاین

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا