اقتصاد هنرسینماکسب و کار

همه آنچه در اختتامیه جشنواره فیلم فجر گذشت / «سینما تحریم‌شدنی نیست»

اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که دو فیلم “غریب” و “شماره 10” بیشترین جوایز را به خانه بردند اما “سینما متروپل” بهترین فیلم شد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛ فیلم سینمایی «سینمامتروپل» به کارگرانی محمد علی باشه آهنگر که با مضمون سینما ساخته شده است، فیلمی بود که در روز پایانی جشنواره رسید و به گونه ای یک جشنواره سینمایی با فیلمی با مضمون سینما، پرونده این دوره از برگزاری اش را بست و سیمرغ بهترین فیلم هم به این فیلم رسید.

برگزیدگان جشنواره فیلم فجر با توجه به حواشی اجتماعی، سیاسی چند ماهه اخیر نکاتی را مطرح کردند و تاکید کردند که سینما تحریم شدنی نیست.

متن کامل مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان را در این لینک بخوانید.

بابک خواجه پاشا که برای فیلم نامه “در آغوش درخت” سیمرغ گرفت، گفت: من با افتخار این سیمرغ را در خانه نگه می دارم. سیمرغی که بیضایی، مجیدی، کیارستمی به خانه بردند و در این چهل سال سینمای ایران افتخار آفرید. سینمای ما بسیار ارزشمند است.

او ادامه داد: سینما تحریم شدنی نیست. اگر اعتراضی داریم سینما بهترین موقعیت برای ابراز اعتراض ما است و نباید آن را تحریم کنیم.من تمام قد در برابر زنان و مادران این کشور و شهدای کشورم به ویژه شهید باکری تعظیم می کنم.

مجید صالحی هم پس از گرفتن سیمرغ جشنواره فیلم فجر گفت: همدیگر را از ریشه نزنیم!

متن کامل صحبت های این بازیگر را در این لینک بخوانید.

محمد علی باشه آهنگر کارگردان “سینما متروپل” نیز به هنگام دریافت جایزه‌اش، خاطره‌ای از دوران جنگ تعریف و ابراز امیدواری کرد که برداشت نادرستی از این خاطره نشود زیرا قصدش ایجاد همدلی است.

متن کامل صحبت های این کارگردان را در این لینک بخوانید.

ابوالفضل پورعرب که برای اهدای جایزه بهترین بازیگری مرد به روی صحنه آمده بود، هم صحبت هایی را مطرح کرد و از همگان خواست تا یکدیگر را ببخشیم.

متن کامل صحبت های این بازیگر قدیمی را در این لینک بخوانید.

وزیر ارشاد، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی و مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر هم سخنانی را مطرح کردند که مشروح آن در این لینک ها قابل مشاهده است:

ُبغض محمد خزاعی در اختتامیه فیلم فجر

دبیر جشنواره فیلم فجر: کوشیدیم میزبانی شایسته باشیم

وزیر ارشاد در اختتامیه: جشنواره فجر امسال ادای دین به ساحت هنر بود.

در حاشیه:

بعضی از بخش‌های سودای سیمرغ چندین دیپلم افتخار داشت. به طوری که محمدرضا شهیدی‌فر مجری برنامه گفت: داوران امسال برگزیده‌گان را با دقت بسیاری انتخاب کرده‌اند و در اهدای جوایز سخاوتمند بوده‌اند.

شهیدی‌فر همچنین اعلام کرد که در این دوره جشنواره ابداعات جدیدی ایجاد شده که باعث لذت بیشتر برگزیده‌گان می‌شود به این صورت که بازیگران مرد منتخب یک دستگاه اتومبیل تارا و بازیگران زن یک دستگاه اتومبیل شاهین جایزه می‌گیرند.

داود صبور تهیه‌کننده فیلم «اتاقک گلی» همزمان با دریافت جایزه‌اش با ابراز خرسندی از حمایت بنیاد شهید از ساخت این فیلم گفت: بنیاد شهید بعد از ماجرای ساندیس به رسالت خود که حمایت از ساخت فیلم است، رسید.

فیلم‌های «غریب» و «شماره 10» در بخش سودای سیمرغ جوایز بیشتری را گرفتند و هر کدام با چهار سیمرغ دست پُر با این جشنواره خداحافظی کردند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا