اقتصاد هنرکسب و کارنمایش خانگی

نمایش خانگی بزرگترین خدمت را به معیشت هنرمندان کرد

مدیرعامل پلتفرم فیلم‌نت با بیان این که حدود چهار پنج هزار نفر در شبکه نمایش خانگی در حال کار هستند، گفت: اگر این صنعت نبود در زمینه کار و اشتغال و معیشت هنرمندان مشکلات عدیده داشتیم.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ علی سرتیپی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، در مورد اینکه نمایش خانگی دستمزد بازیگران را بالا برده است، اظهار داشت: درست است که این شبکه دستمزد را بالا برده؛ ولی کارآفرینی هم کرده است. در حال حاضر تلویزیون تقریبا تعطیل است و سینما هم مشکلاتی دارد. تلویزیون به لحاظ سریال سازی وضعیت خوبی ندارد. تعداد فیلم‎‌های در حال ساخت هم زیاد نیست. در این شرایط شبکه نمایش خانگی، به ویژه در دوران کرونا بزرگترین خدمت را به معیشت و اشتغال و هنرمندان کرد. اگر محصولات نمایش خانگی نبود، بیکاری تعداد زیادی حاصل می‌شد.

وی درباره دستمزدهای نمایش خانگی گفت: در یک گروه سریال‌سازی بیش از هفتاد نفر کار می کنند که چهار نفرشان بازیگر هستند. در رابطه با دستمزدها فقط بازیگر را نبینیم.

مدیرعامل پلتفرم فیلم نت درباره انتشار قاچاق سریال‌های نمایش‌خانگی در کانال‌های تلگرامی توضیح داد: ما تلاش می‌کنیم جلوی این موضوع را بگیریم؛ ولی نمی‌توانیم و دست ما به جایی بند نیست. دولت باید در این زمینه کمک کند. مقابله با کپی رایت (مالکیت معنوی) نیاز به قوانین بالادستی دارد. مساله این است که خود ایران هم کپی رایت را رعایت نمی کند.

لینک کوتاه: https://didehbanhonar.ir/?p=1606

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا