اقتصاد هنرسینماکسب و کار

کارگردان «بلوار اتحاد»: شهرستان‌ها سوژه‌های بکری برای ساخت مستندهای فاخر دارند

کارگردان مستند نیمه بلند «بلوار اتحاد» می‌گوید: شهرستان‌های کشور سوژه‌های بکری برای ساخت مستندهای فاخر دارند و از این مزیت باید به خوبی استفاده کرد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ صادق زارع که در شانزدهمین دوره از برگزاری جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت با مستند ۵۰ دقیقه ای بلوار اتحاد در بخش مسابقه نیمه بلند ملی حضور دارد در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: خیلی از سوژه‌های بکر در شهرستان‌ها وجود دارد که مغفول مانده و زمینه خوبی برای ساخت آثار مستند برای غیر پایتخت نشین‌ها و حتی فیلمسازان تهرانی است.

وی افزود: اتفاقی که در حال افتادن است این است که حوزه هنری و مرکز گسترش به ما پیشنهاد می‌دهند که این سوژه‌ها را در استان‌ها فراگیر کنیم که اگر این اتفاق بیفتد شاهد مستندهای بهتری خواهیم بود و سوژه‌هایی به تصویر کشیده می‌شود که در استان‌ها مغفول باقی مانده است.

زارع در ادامه روند کلی برگزاری این جشنواره را مثبت ارزیابی کرد و افزود: آثار خوبی در دوره‌های مختلف این جشنواره ارائه شده است.

وی اظهار داشت: سینمای مستند متأسفانه در زیر مجموعه سینمای داستانی قرار گرفته و این اشتباه است.

زارع می‌گوید: سینمای مستند چون حقیقی است به مثابه این است که فیلمنامه آن را خداوند نوشته و ما آن را به تصویر می‌کشیم و دخل و تصرفی در آن نداریم.

این کارگردان تاکید کرد این که ما چگونه آن را به تصویر بکشیم حائز اهمیت است.

زارع گفت: لازم است بیشتر به بحث هزینه ساخت آثار مستند بها داده شود تا فیلمسازها بتوانند کارهای بهتری عرضه و تجربیاتی که داشته‌اند در زمینه مستند ارائه کنند.

وی در عین حال درباره مضمون مستند خود می‌گوید: بلوار اتحاد درباره یک جوان مطالبه‌گر شیرازی است که برای آباد کردن محله خود راه‌های قانونی اداری را طی کرده اما به نتیجه نرسیده است. او یک روز تصمیم می‌گیرد که مردم را با مسوولان همراه کند و مسوولان را به محله خودش می‌آورد تا به مسأله آسفالت و لوله کشی و دیگر مسائل این محله رسیدگی شود.

زارع گفت: او هر جا که می‌بیند مسوولان کم کاری می‌کنند به سراغ آن‌ها می‌رود و آن‌ها را مجبور می‌کند تا بیایند و به مطالبات مردم محله عمل کنند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت از ۲۰ آذرماه در پردیس سینمایی ملت شروع به کار کرد، ۶۳ فیلم ایرانی و ۲۲ فیلم بین‌الملل در این دوره از جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

لینک کوتاه: https://didehbanhonar.ir/?p=1603

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا