سینما

سینمای ایران با ۲۷۲ هزار تماشاگر رکورد زد

روز گذشته، ۲۷۲ هزار نفر به سینما رفتند تا پرمخاطب‌ترین روز پساکرونایی سینمای کشور به ثبت برسد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ سینما طی یک ماه اخیر، جانی دوباره گرفته و مخاطبان بسیاری را به سالن‌های تاریک می‌کشاند. در همین روند، روز گذشته، شلوغ‌ترین روز سینمایی کشور با ۲۷۲ هزار مخاطب به ثبت رسید.

طی روز گذشته ۳۱۷۵ سانس تدارک دیده شد و ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز واریزی گیشه بود.

طی روز گذشته، هتل، رکورد مخاطب روزانه خود را شکست و موفق شد با ۱۵۱ هزار مخاطب، فروشی معادل ۴ میلیارد تومان داشته باشد. با این آمار، هتل با گذر از رکورد مخاطبان روزانه مطرب، پس از هزارپا، به دومین فیلم یک دهه اخیر سینماهای کشور تبدیل می‌شود که توانسته طی یک روز، این میزان مخاطب را به سینما بکشاند.

رکورد فروش روزانه یک دهه اخیر سینماها، به فیلم هزارپا با ۱۶۰ هزار مخاطب اختصاص دارد. رکوردی که هتل، تا رسیدن به آن، فاصله‌ای ندارد و می‌تواند طی هفته‌های آتی، این مرز روانی را نیز پشت سر بگذارد.

سینمای ایران با ۲۷۲ هزار مخاطب رکورد زد/ پرمخاطب‌ترین روز هنر هفتم

بچه زرنگ در ادامه استقبال بسیارخوبی که از آن به عمل می‌آید، با ۵۰ هزار مخاطب، دومین فیلم پرمخاطب روز گذشته بود. این انیمیشن موفق شد تا گیشه‌ای ۱ میلیارد و ۲۰۷ میلیون تومانی را محقق کند.

از نخستین سه‌شنبه آبان‌ماه، هر هفته، روند استقبال از فیلم‌ها، با رشد تصاعدی همراه بوده استفسیل اما هم‌چنان در نیمه بالای جدول فروش قرار دارد. این کمدی موفق شد تا با جذب ۲۴ هزار مخاطب طی روز گذشته، ۶۱۰ میلیون تومان دیگر بفروشد و گیشه نهایی خود را به ۲۸۰ میلیارد تومان برساند.

نخستین ساخته عادل تبریزی، چهارمین فیلم پراقبال روز گذشته بود. گیج‌گاه موفق شد تا با ۱۷ هزار مخاطب، به فروش ۴۵۲ میلیون تومانی برسد.

نارگیل ۲ نیز ۳ ماه پس از اکران، همچنان با استقبال مواجه می‌شود. این فیلم روز گذشته، بیش از ۱۱ هزار مخاطب داشت و موفق شد تا ۲۷۷ میلیون تومان به گیشه‌اش سرازیر کند.

شهر هرت، جنگل پرتقال، سرهنگ ثریا، هولیا، اخت‌الرضا، آهو و ستاره‌بازی، ترکیب دیگر فیلم‌های پرمخاطب روز گذشته را تشکیل دادند.

سینمای ایران با ۲۷۲ هزار مخاطب رکورد زد/ پرمخاطب‌ترین روز هنر هفتم
 فیلم سینمایی گیج‌گاه

نکته قابل توجه آن‌که از نخستین سه‌شنبه آبان‌ماه، هر هفته، روند استقبال از فیلم‌ها، با رشد تصاعدی همراه بوده است که اوج آن به روز گذشته برگشته و این انتظار وجود دارد تا این رکورد، در همین آخر هفته و یا سه‌شنبه هفته آینده، ارتقا یافته و قله‌های جدید دیگری را فتح کند.

همان‌گونه که مشاهده می‌شود گیشه در اختیار آثار کمدی و کودک قرار دارد. از امروز، ۲ فیلم اجتماعی خوب یعنی عامه‌پسند و حدود ۸ صبح به روی پرده می‌روند که این ۲ فیلم توانایی تاثیر مستقیم بر روی گیشه و داغ‌تر شدن تنور استقبال از سینماها را دارند.

بنابراین باید بسیار امیدوار بود که سینماها، ضمن بازگشت به دوران پیش از کرونا، رکوردها و افتخارات جدیدی را کسب کنند که رونق بیشتری را متوجه سینما کرده و مفهوم صنعت را برای سینمای ایران مترقی‌تر و دست‌یافتنی‌تر می‌کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا