سینما

بحرالعلومی: تولید آثار فاخر سینمایی با بهره‌گیری از گنجینه تاریخ و تمدن ایران میسر می‌شود

مدیر کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: تولید آثار فاخر سینمایی با بهره گیری از گنجینه تاریخ و تمدن ایران امکان پذیر است.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ستان اردببل؛ عبدالله بحرالعلومی در آیین اختتامیه ویژه برنامه «مهر سینمای ایران» که در فرهنگسرای بانوان اردبیل با حضور مسئولان استانی و هنرمندان عرصه سینمایی برگزار شد، با بیان اینکه تولید آثار فاخر سینمایی با بهره گیری از گنجینه تاریخ و تمدن ایران میسر می شود اظهار داشت: شاید به نظر برسد سینما ریشه در غرب دارد اما به جرات می‌توان گفت که سینما به‌واسطه وجود داستان‌های سرشار از تصاویر آموزنده و تاثیرگذار، ریشه در شرق دارد و در کشور ما نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشدی بالنده را تجربه می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر به گذشته خود نظری بیندازیم با تصویرسازی داستان‌های پدران و مادرانی روبه‌رو می‌شویم که در گوش فرزندانشان روایتگر این داستان‌های با عظمت بودند و بر همین اساس و مبنای تصویرسازی‌ها تولد سینما و رونق آن را امروز شاهد هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ما نیازی به مبانی فکری و اندیشه‌ای غرب در تولید آثار سینمایی و یا سایر حوزه‌های هنری نداریم بلکه با رجوع به گنجینه عظیم تاریخی، فرهنگی، تمدنی و هویتی خود می‌توانیم بهترین سناریوها را طراحی کرده و نسبت به اجرای آن ورود پیدا کنیم.

بحرالعلومی افزود: هر چند غرب با برگزاری جشنواره‌های مختلف سعی دارد تا به سینما جهت و سمت و سوی متفاوت ببخشد اما واقعیت این است که هنر سینما، هنر پاک و اصیلی است که می‌تواند با شاخصه ارزشمداری زمینه پیشرفت و اعتلای فرهنگ جامعه را به وجود آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سینماگران ما باید با الهام از مبانی اخلاقی، فلسفی و حتی اندیشه‌های آرمانی الهی نسبت به خلق آثار جذاب و بی‌نظیر اقدام کنند که در این زمینه امیدواریم اهالی سینما نقش‌آفرینی واقعی را انجام دهند.

بحرالعلومی به جنگ ترکیبی و رسانه‌ای دشمن اشاره کرد و ادامه داد: در این میدان جنگ افسران واقعی رسانه‌ها و اهالی هنر و سینما هستند که می‌توانند نقش‌آفرینی حقیقی را انجام دهند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با پشتیبانی و حمایتی که در دولت سیزدهم از فعالان عرصه سینما و هنر هفتم می‌شود، شاهد بالندگی و شکوفایی این هنر با اصالت باشیم و قطعاً در ماه‌های آینده اخبار امیدبخشی را در این حوزه از زبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم شنید.

در پایان این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را خطاب به ویژه برنامه «مهر سینمای ایران» قرائت کرد.

لینک کوتاه: https://didehbanhonar.ir/?p=1252

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا