سینما

در آیین اختتامیه ویژه برنامه مهر سینمای ایران از برترین های سینمای استان تجلیل شد

در آیین اختتامیه ویژه برنامه مهر سینمای ایران برترین‌های سینمای استان اردبیل معرفی شدند و از هنرمندان و فعالان این هنر با حضور مسئولان استانی تجلیل شد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل؛ بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ویژه برنامه مهر سینمای ایران که با حضور هنرمندان و مسئولان استانی در سالن اجتماعات پارک بانوان شهرداری اردبیل برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از تمامی زحمتکشان این عرصه گفت: ویژه برنامه مهر سینمای ایران با هدف تکریم و بزرگداشت بهترین‌های حوزه سینمای استان و بزرگداشت روز ملی سینما برگزار شد و این مناسبت به دلیل تقارن با ایام صفر مقرر شده بود در مهر ماه برگزار شود که به دلیل شرایط خاص، در آبان ماه شاهد برگزاری این برنامه ویژه هستیم.

وی با اشاره به اینکه سینمای ما از حیث موضوع و مضمون کمبود ندارد و تاریخ و مدنیت ما غنی از ارزش‌ها و شاخص‌های قابل طرح در پرده سینماست، اظهار داشت: جنگ دشمن با ارزش‌ها و آرمان‌های ما جنگ تبیینی و عقیدتی است و سینماگران و هنرمندان به عنوان افسران میدان تبیین ارزش‌ها و دستاوردها رسالت بزرگی بر گردن دارند.

میردولت موسوی دبیر ویژه برنامه مهر سینمای ایران و مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل هدف از برگزاری این برنامه را تجلیل و تکریم از برترین ها و فعالان عرصه سینمایی استان عنوان کرد و گفت: مقدمات ویژه برنامه «مهر سینمای ایران» از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده و نزدیک ۱۱۵ نفر در برگزاری این مراسم مشارکت کردند و بعد از صدور احکام اعضای این برنامه و هیئت داوران، فراخوان برای این ویژه برنامه از طریق فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز اردبیل انجام شد و حتی ۱۰ روز مهلت قبلی را تمدید کردیم تا شاهد ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد سینمایی باشیم.

وی در ادامه از اختصاص۱۰ میلیارد ریال برای سینمای نیمه حرفه‌ای و سینمای حرفه‌ای استان خبر داد و گفت: 500 میلیون تومان از این اعتبار برای کمک به سینمای نیمه‌حرفه‌ای و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در حمایت از فعالان سینمای حرفه‌ای اختصاص می‌یابد تا ما تولید آثار ارزشمندی را به همت فعالان صنعت سینما در استان شاهد باشیم که جا دارد از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تامین این اعتبار قدردانی کنیم.

مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در ماه‌های پیش رو این منابع را جذب و نسبت به هزینه‌کرد آن با تولید فیلم‌ها و آثار سینمایی ارزشمند اقداماتی مناسب انجام دهیم تا زمینه برای جذب اعتبارات بیشتر در سال‌های آینده فراهم آید.

در این مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران عرصه هنر سینما شهید فیلمساز «داود اصغری»، تصویربردار جانباز «مصطفی بخشی»، مستندساز ایثارگر «علی فردی»، فیلمبردار ایثارگر «سید کاظم گنجی» و ایثارگر عرصه فرهنگ و هنر «محمد فردین» با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

در این برنامه ضمن تجلیل از پیشکسوتان و فعالان عرصه سینما استان اردبیل از «رضا جمالی» به عنوان بهترین کارگردانی سینمای اردبیل، «حمید عزیزی» بهترین کارگردانی فیلم کوتاه، «شهنام سجودی‌زاده» بهترین فیلمنامه‌نویس، «پریسا وطن‌خواه» بهترین چهره‌پرداز، «آرمین دانشور» بهترین جلوه‌های ویژه، «علی حسین عباس‌زاده» بهترین فعال انیمیشن‌ساز، «مریم صبوری» بهترین مستندساز، «یاور قنبرپور» بهترین موسیقی‌ساز فیلم‌ها و «علیرضا احمدزاده» بهترین تدوین‌گر تجلیل و تکریم شد.

در بخش بازیگری نیز «کاظم هاشم‌زاده»، «سید رضی محمودی» و «فریبا مهرزاد» به عنوان چهره‌های بازیگری عرصه سینما و فیلم‌های تولیدی در استان اردبیل تجلیل و تکریم شد.

در این برنامه از «بهنام اسداللهی» به عنوان بهترین صدابردار و «سعیده عدلی» پژوهشگر سینما با ۲۷ سال سابقه تجلیل شد.

لینک کوتاه: https://didehbanhonar.ir/?p=1249

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا