سینما

اعلام پرفروش‌ترین فیلم‌ها و سینماها در آذر ماه

فروش سینمای ایران در آخرین ماه پاییز به بیش از ۱۳۶ میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان رسید، همچنین تهران، شیراز، مشهد و اصفهان پرفروش‌ترین سینماهای کشور را داشتند.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛ سینمای ایران در آذر ماه روزهای پرفروشی را پشت سر گذراند. جمعه ۲۴ آذر با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان پرفروش‌ترین روز و سه‌شنبه ۲۱ همین ماه با ۲۶۳ هزار و ۱۱۰ نفر پرمخاطب‌ترین روز این ماه محسوب می‌شوند.

فیلم‌های سینمایی «هتل» با فروش بیش از ۵۸ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان، «ویلای ساحلی» با فروش بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان، «فسیل» با فروش بیش از ۱۲ میلیارد و ۷۵۲ میلیون تومان، «بچه زرنگ» با فروش ۱۱ میلیارد و ۴۷۷ میلیون تومان، «جوجه تیغی» با فروش بیش از ۷ میلیارد و ۹۳۲ میلیون تومان، «ورود و خروج ممنوع» با فروش بیش از ۶ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان، «گیج‌گاه» با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان، «نارگیل۲» با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان، «حدود ۸ صبح» با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان، «عامه‌پسند» با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۲۷ میلیون تومان، «شهر هرت» با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۸۴ میلیون تومان، «مسافری از گانورا» با فروش بیش از یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان، «سلفی با رستم» با فروش بیش از یک میلیارد و ۷۹ میلیون تومان، به ترتیب، اول تا سیزدهم جدول فروش آذر را به خود اختصاص دادند.

همچنین ۴۰ سینمای اولی که در این ماه بیشترین فروش را داشتند اعلام شد. نزدیک به ۷۰ درصد از فروش کل سینماهای کشور توسط این ۴۰ سینما محقق شد. جمع کل فروش این سینماها ۸۳ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان اعلام شده است.

پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۷۱۷ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۵ میلیارد ۹۶۵ میلیون تومان، پردیس «هنر شهر آفتاب» شیراز با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۷ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۶۸ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هویزه» مشهد با فروش بیش از ۳ میلیارد و یک میلیون تومان، پردیس سینمایی «اکومال» کرج با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ساحل» اصفهان با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی «اطلس» مشهد با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان، پردیس سینمایی «مگامال» تهران با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۵۵۳ میلیون تومان و پردیس سینمایی «لوتوس‌مال» تهران با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۱ میلیون تومان به ترتیب اول تا دهم جدول سینماهای پرفروش کشور در آذر ماه هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا