اقتصاد هنرسینما

مدیرکل ارشاد یزد: ساخت شهرک سینمایی یزد در انتظار سرمایه گذار است

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اهمیت و ضرورت ساخت شهرک سینمایی در استان، گفت: در صورت پیدا شدن سرمایه گذار، استان یزد آمادگی‌های لازم برای واگذاری زمین جهت ایجاد شهرک سینمایی یزد را دارد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد؛ احسان عابدی در جمع برخی از فیلم‌سازان استان که با عنوان مهر سینمای ایران و با شعار «اخلاق، آگاهی و امید» برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره  فیلم ایساتیس به صورت منطقه‌ ای با هدف شناسایی استعدادهای سینمایی و با حضور استان های سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قم، اصفهان، هرمزگان، چهارمحال بختیاری، کرمان و یزد در دی ماه سال جاری در دو بخش فیلم کوتاه و عکس برگزار می‌ شود.

گفتنی است استان یزد یکی از استان‌های ایران به مرکزیت یزد می‌ باشد. استان یزد از سرزمین‌ های تاریخی و بزرگ است که در میان ایالت‌ های قدیمی از جمله پارس، اصفهان، کرمان و خراسان قرار داشته‌ است. آبادی نشینی در این منطقه از قدمت طولانی برخوردار می‌ باشد. این سرزمین از گذرگاه‌ های مهم در دوره‌ های تاریخی محسوب می‌ شده‌ است. این ناحیه در دوره هخامنشیان از راه‌ های معتبر موسسه‌ های راهداری، مراکز پستی و چاپاری برخوردار بوده‌ است. راهداری در یزد از زمان قدیم چنان اهمیتی داشت که خاندان آل مظفر از منصب راهداری ناحیه میبد به پادشاهی رسیدند. این استان از درگیری‌ها و جنگ‌های تاریخ کشور ایران تا حدودی ایمنی داشته‌است. سخت‌گذر بودن راه‌ها به همراه محدودیت منابع آبی مانع عمده تسخیر این منطقه توسط بعضی از حکومت های بزرگ و کوچک پیرامون این منطقه در طول تاریخ بوده‌ است. وجود آثاری از مهر و آناهیتا، ایساتیس و هخامنشی و زندان اسکندر و برج و بارو و کهن درهای بزرگ و عظیم و پناهگاه‌های متعدد و موبدان و سران ساسانی و ابنیه و یادگارهای بعد از اسلام نظیر مساجد و امامزاده‌ها و مزارها نشانگر فرهنگ و تمدن قبل و بعد از دوره اسلامی بوده‌ است.

لینک کوتاه: https://didehbanhonar.ir/?p=1275

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا