تئاتر

کلنگ احداث اولین پلاتوی تخصصی تئاتر شهر کرج بر زمین زده می‌شود

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج از احداث دو پلاتوی نمایش در این شهر با تخصیص پنج میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: یکی از این پلاتوها با ظرفیت ۷۰ نفر در پارک خانواده جانمایی شده و دیگری نیز در حال جانمایی است.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از پایگاه خبری کرج امروز؛ علی ذبیحی، در حاشیه آئین رونمایی از پوستر یازدهمین جشنواره تئاتر استانی که در تئاتر شهر کرج برگزار شد، اظهارداشت: استان البرز در حوزه فرهنگ و هنر از حداقل‌ها هم محروم است؛ امروز یک پلاتوی تخصصی حوزه نمایش در شهر کرج وجود ندارد و حتی زیرساخت احداث آن نیز فراهم نشده است.
خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر کرج، بودجه فرهنگی شهر از ۲۰ به ۴۰ میلیارد تومان و در مباحث عمرانی تا ۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت و در تباصر بودجه نیز، احداث پلاتوی ویژه نمایش پیش بینی شده است که این اقدامات نشان دهنده دغدغه و تلاش اعضای شورای شهر کرج در زمینه امور فرهنگی و هنری است.
عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه یکی از این پلاتوها با ظرفیت ۷۰ نفر در پارک خانواده جانمایی و دیگری نیز در حال جانمایی در مکان دیگری است، عنوان کرد: پیگیری‌های لازم انجام شده  تا در روز افتتاحیه جشنواره تئاتر استانی، کلنگ احداث اولین پلاتوی تخصصی تئاتر شهر کرج بر زمین زده شود، تلاش ما بر آن است که تا پایان سال جاری و نهایتا پایان بهار ۱۴۰۲، دو پلاتوی این شهر را به بهره برداری برسانیم.
ذبیحی به پیش بینی اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریالی احداث تئاتر شهر اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش نرخ تورم  تکمیل این پروژه به اعتبار بیشتری نیاز دارد که در این راستا باید از بخش خصوصی نیز کمک گرفت.
وی از اختصاص پنج میلیارد تومان به احداث دو پلاتوی تئاتر در این شهر بر اساس ارائه پیشنهادی در پیش بینی بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: زمانی که در پارک های سطح شهر به ویژه پارک تنیس قدم می زنیم، هنرمندانی را می بینیم که به اجرای موسیقی در گوشه‌ای راضی هستند؛ چرا این افراد به جای اینکه در سرما و گرما در خیابان ها هنر خود را عرضه کنند، نباید در جایی به این امر بپردازند که تمرکز داشته باشند؟
عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه روحی که در تئاتر وجود دارد، انسان را زنده نگه می‌دارد، خاطرنشان کرد: امید است سال آینده مراسم افتتاحیه جشنواره تئاتر استانی و رونمایی از پوستر آن در پلاتویی که احداث خواهد شد برگزار شود و ما نیز به وعده‌هایی که داده بودیم و محقق شد برسیم.

لینک کوتاه: https://didehbanhonar.ir/?p=1278

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا