اقتصاد هنرسینماکسب و کار

وزیر فرهنگ: ریل‌گذاری خوبی برای حمایت از سینما در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است

محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به حضور پررنگ و موثر آثار هنرمندان شهرستان های مختلف در جدیدترین دوره جشنواره سینماحقیقت، این مسئله را جلوه شعار عدالت فرهنگی دولت مردمی دانست و گفت: با پایان این دوره از جشنواره، گزارشی از دستاوردهای آن به رئیس جمهور محترم و هیئت دولت ارائه خواهد شد تا بتوان مصوبات خوبی برای حمایت هر چه بیشتر از سینمای مستند و تجربی به تصویب هیئت دولت رساند.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از محل برگزاری جشنواره سینماحقیقت با اشاره به حضور پررنگ و تاثیرگذار آثار هنرمندان استان های مختلف در جشنواره سینماحقیقت گفت: عدالت فرهنگی شعار اساسی وزارت فرهنگ در دولت مردمی به شمار می‌رود و بر همین اساس طی یکسال اخیر حمایت های خوبی از مستندسازان مستعد شهرستان های مختلف صورت گرفته است. مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز بخش مهمی از فعالیت های خود را به حمایت از آثار فاخر هنرمندان سراسر کشور اختصاص داده است.
وی با بیان این که جشنواره سینماحقیقت نسبت به سال گذشته، هم در بعد داخلی و هم بین الملل رشد چشمگیری را تجربه می کند، ابراز امیدواری کرد این مسیر با قدرت در سال آینده تداوم پیدا کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تمهیدات صورت گرفته برای توجه نهادهای مختلف برای حمایت و پشتیبانی از سینمای مستند گفت: در لایحه بودجه سال آینده، برنامه هفتم توسعه و مصوبات دولت ریل گذاری های خوبی برای حمایت از سینما به ویژه سینمای مستند پیش بینی شده است. به عنوان مثال بر اساس مصوبه دولت، همه دستگاه های دولتی موظف اند تولید  مستندهای خود را از طریق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پیگیری کنند. از سوی دیگر وزارت فرهنگ هم به نوبه خود برای جذب بیشترین بودجه برای سینمای مستند تلاش می کند.
وزیر فرهنگ تاکید کرد: با پایان این دوره از جشنواره سینماحقیقت، گزارشی از دستاوردهای آن به رئیس جمهور محترم و هیئت دولت ارائه خواهد شد تا بتوان مصوبات خوبی برای حمایت هر چه بیشتر از سینمای مستند و تجربی به تصویب هیئت دولت رساند.
بستر اکران آثار مستند موضوع دیگری بود که اسماعیلی درباره آن گفت: در سال های گذشته شاهد اقداماتی چون تاسیس شبکه تخصصی مستند در رسانه ملی بوده ایم که این مسئله زمینه استقبال عموم مردم از آثار مستند را فراهم کرده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این راستا از پیشنهادات کاربردی استقبال می کند تا بتوان از همه امکانات و بسترهای نوین برای دیده شدن آثار مستند و تجربی بهره برد.
خبرهای خوش برای کتابداران
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از عضویت کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور در صندوق اعتباری هنر خبر داد.
وی درباره پیگیری وضعیت معیشیت کتابداران پس از دستور رییس جمهور با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای ارتقای رفاهیات کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی ما در حوزه فرهنگ حمایت مناسب از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و توسعه کتابخانه‌های عمومی است و از روز اول آغاز به کار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این موضوع تأکید شده است.
رئیس هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به ضرورت حمایت از کتابداران و رفع مشکلات معیشتی آنان گفت: با توجه به مأموریت صندوق اعتباری هنر و با پیشنهاد دبیرکل نهاد این امکان فراهم شده است تا کتابداران به عضویت صندوق اعتباری هنر درآیند و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا