سینما

شب قهرمان در سینمای ایران برپا می‌شود

هفتصد و سی و هفتمین شب از شب‌های بخارا، به‌عنوان آخرین برنامه سال ۱۴۰۲ و به‌مناسبت انتشار شماره جدید مجله «عصر روشن»، به بررسی قهرمان در سینمای ایران اختصاص یافته است.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛ این نشست در ساعت چهار بعد از ظهر چهارشنبه بیست‌ و سوم اسفندماه ۱۴۰۲ در تالار زنده‌ یاد سیف‌ الله داد خانه سینما برگزار می‌ شود.
در این نشست، فریدون جیرانی، مجید مظفری، جهانگیر کوثری، علیرضا بهرامی، سیدمحمد طباطبایی و علی دهباشی سخنرانی خواهند کرد.
مجله عصر روشن در چهارمین شماره خود با تیتر «در جست‌ و جوی قهرمان» پرونده‌ ای با محوریت «جمشید هاشم‌ پور (آریا)» بازیگر سینمای ایران منتشر کرده است.
خانه سینما در تهران، خیابان بهار جنوبی، کوچه سمنان، شماره ۲۹ واقع است.

گفتنی است جمشید هاشم‌پور، ملقب به «جمشید آریا» در سال ۱۳۲۳ در تهران، خیابان سلسبیل و از پدر و مادری اردبیلی به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا دیپلم ریاضی ادامه داد. او در جوانی در محله دوهزار زیر نظر احمد رودباری ورزش‌های رزمی چون کونگ‌فو را فرا گرفت. وی همچنین کاراته سبک شوتوکان را از استاد کوروش کوردانی فرا گرفت. او به دلیل چهره و استایل مناسبی که داشت، توسط یکی از دوستانش به کارگرانِ معروف سینمای ایران ساموئل خاچیکیان معرفی شد. شهرت او بیشتر به خاطر حضور در فیلم‌های افعی، جوانمرد و تاراج می‌باشد. او از معدود بازیگران ایرانی است که به دلیل آمادگی بدنی بسیار بالا، تمامی سکانس‌های فیلم‌های اکشن را خودش و بدون حضور بدلکار، بازی کرده‌است. او در ورزش‌های کاراته، کونگ‌فو و بوکس مهارت بسیار بالایی دارد. همچنین او پیش از انقلاب در ۲ فیلم به عنوان بدلکار هم ایفای نقش کرده‌ است. فیلم سینمایی عقاب‌ها (۱۳۶۳) که نقش اصلی این فیلم را (سروان تکاور پویا) جمشید هاشم‌پور بازی می‌کرد تا مدت‌ها پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا