اقتصاد هنربازیتئاترتلویزیونکسب و کار

رئیس مرکز سیمافیلم: تلویزیون برای پرداخت دستمزد به بازیگران تئاتر محدودیتی ندارد

نقویان گفت: تفاوتی بین بازیگران تلویزیون و سینما با هنرمندان تئاتری که به پروژه‌های نمایشی دعوت به همکاری می‌شوند وجود ندارد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازیگران برگزیده جشنواره تئاترِ سال گذشته از سراسر کشور و از شهر‌های شیراز، بندرعباس، زاهدان، تبریز، اردبیل، یزد اصفهان، آبادان، کرمان، مشهد و تهران مهمان رییس سیما فیلم بودند.

مهدی نقویان رئیس مرکز سیما فیلم در این نشست گفت: این نشست فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر بازیگران توانمند عرصه تئاتر و ظرفیت بزرگ سریال سازی در تلویزیون است و امیدواریم بتوانیم از هنر شما عزیزان در مجموعه‌های نمایشی رسانه ملی بهره‌مند شویم و اگر این اتفاق نیافتد به نوعی سهل‌انگاری از طرف ما رقم خورده است.

وی با اشاره به دوره تحول در رسانه ملی تصریح کرد: گروه‌های برنامه‌ساز و تهیه‌کنندگان سریال‌های تلویزیون باید از ظرفیت بازیگران توانمند تئاتر که متاسفانه کمتر شناخته شده‌اند، استفاده کنند تا جایگاه این عزیزان در عرصه هنر تثبیت شود.

‏‎وی با اشاره به شرایط خاص کشور در سال گذشته که برای بسیاری از هنرمندان چالش‌ها و سختی‌هایی را به همراه داشت، تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این نشست، تجلیل از برگزیدگان چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بود که با وجود سختی‌ها و ناملایمتی که ناخواسته بر آن‌ها تحمیل شد، عاشقانه به کار خود در عرصه هنر ادامه دادند. این‌که هنرمندانی هم‌چون شما با توجه به هنر و تخصصی که در رشته خود دارید مورد هجمه‌های ناجوانمردانه بسیاری قرار گرفته‌اید، اما به کار خود ادامه دادید، ارزشمند است و ما متوجه این مساله هستیم.

‏‎نقویان خاطرنشان کرد: در تلویزیون برای پرداخت دستمزد به بازیگران تئاتر محدودیتی وجود ندارد و تفاوتی بین بازیگران تلویزیون و سینما با هنرمندان تئاتری که به پروژه‌های نمایشی دعوت به همکاری می‌شوند وجود ندارد.

‏‎وی در پایان تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا از توانمندی بازیگران عرصه تئاتر به‌خصوص بازیگران شهرستانی در سریال‌های تلویزیونی بهره‌مند شویم و شاهد هنرنمایی این عزیزان در قاب تلویزیون باشیم و اگر هم این عزیزان برای کار در تهران مشکلاتی دارند، با هماهنگی مدیران کل صداوسیمای مراکز استان‌ها، از توانمندی‌ها و هنر آن‌ها در استان‌ها و شهرستان‌های خود استفاده شود.

گفتنی است در این نشست کوروش زارعی دبیر جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر، مجتبی نقی‌ئی قائم مقام مرکز سیمافیلم، و مدیران گروه‌های فیلم و سریال سیمافیلم و شبکه‌های تلویزیونی حضور داشتند.

مدیران نمایشی سیمافیلم و گروه‌های فیلم و سریال شبکه‌های تلویزیون نیز ضمن طرح نکات خود بر حمایت همه جانبه از استعداد‌های تئاتری برای حضور در آثار نمایشی سیما تاکید کردند.

برگزیدگان جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر هم ضمن ابراز خرسندی از دعوت و حمایت رسانه ملی و مرکز سیمافیلم از هنرمندان تئاتر، پیشنهاد‌ها و نکات خود را برای تعامل بیشتر با تلویزیون مطرح کردند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا