تئاتر

استان‌های میزبان جشنواره تئاتر فجر مناطق معرفی شد

فارس، کرمانشاه؛ بوشهر و مازندران به عنوان چهار استان میزبان جشنواره تئاتر مناطق برای معرفی آثار برگزیده هنرمندان نمایش سراسرکشور جهت معرفی و حضور در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب شدند.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از خبرنگار تئاتر ایرنا؛ جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر طی ۹ سال اخیر در بخش مسابقه بزرگ صحنه‌ای؛ سهم مهمی از آثار خود را از میان خیل تولیدات هنرمندان تئاتر سراسر کشور که در جشنواره‌های تئاتر استانی حضور داشته‌اند انتخا می‌کرد.

اما امسال در چهل‌ویکمین دوره این رخداد و بعد از ۹ سال فاصله به سبب عدم برگزاری جشنواره تئاتر مناطق که از آثار برگزیده جشنواره تئاتر استانی در این رویداد پذیرایی می‌کرد و درنهایت آثار برگزیده حاضر در این رخداد به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ارائه می‌شد؛ بار دیگر بنا به پیشنهاد کوروش زارعی دبیر چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احیا شد و شاهد برگزاری این رویداد خواهیم بود.

حُسن مهم برگزاری جشنواره تئاتر مناطق آنست که آثار برگزیده خود را از میان برگزیدگان جشنواره‌های استانی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌کند. همین گذار و گذر آثار نمایشی از دو رخداد جشنواره‌ای با نگرش داوران متخصص باعث ارتقاء بیش‌از پیش سطح کیفی آثار حاضر در این رویداد می‌شود.

بعد از گذشت ۹ سال از فقدان جشنواره تئاتر مناطق و هم‌زمان با برگزاری دور جدید این رویداد چهار استان فارس، کرمانشاه؛ بوشهر و مازندران به‌عنوان میزبانان جشنواره منطقه‌ای از اول دی ماه شاهد میزبانی این رویداد خواهند بود

حال خبرنگار تئاتر ایرنا اطلاع یافته که امسال بعد از گذشت ۹ سال از فقدان جشنواره تئاتر مناطق و هم‌زمان با برگزاری دور جدید این رویداد چهار استان فارس، کرمانشاه؛ بوشهر و مازندران به‌عنوان میزبانان جشنواره منطقه‌ای از اول دی ماه شاهد میزبانی این رویداد خواهند بود.

درنهایت آثار حاضر از تمامی استان‌های کشور که به‌عنوان آثار برگزیده استانی به جشنواره تئاتر مناطق راه یافته‌اند از سوی داوران برگزیده برگزیدگان آثار برای حضور در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب و معرفی خواهند شد.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به سکان‌داری کوروش زارعی هم‌زمان با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛  استان کرمانشاه، بوشهر، فارس و مازندران میزبان جشنواره‌های منطقه‌ای خواهند بود که برگزیدگان از تاریخ ۷ تا ۲۰ دی‌ماه سال جاری به رقابت خواهند پرداخت و از بین ۷۸ اثر معرفی‌شده طی ارزیابی بعدی و با توجه به کیفیت آثار، تعداد ۱۵ تا ۲۰ اثر به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه خواهند یافت.

لینک کوتاه: https://didehbanhonar.ir/?p=1572

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا