اقتصاد هنربازیتئاترسبک زندگیکسب و کار

کارگردان تئاتر «سیاه کژدم» مطرح کرد: تماشاچی با تئاتر قهر کرده/تئاتر مشهد در مرز نابودی

یک کارگردان تئاتر گفت: در چند سال اخیر تئاتر مورد غفلت مسئولین و متولیان فرهنگی شهر بوده و اگر حالا متولیان فرهنگی به آن توجهی نکنند تئاتر مشهد به کلی از بین خواهد رفت.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛ محمود راعی‌هدایت در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نمایش «سیاه کژدم» اظهار کرد: نمایش سیاه کژدم از عید فطر در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفته است. در ابتدا قرار بود ۱۲ شب نمایش را اجرا کنیم که با توجه به استقبال مخاطبان اجرای آن تا ۲۵ اردیبهشت ماه تمدید شد.

بازی‌سازها رنگ و بوی تئاتری را بیشتر کردند

وی افزود: گروه ما مدت ۶ ماه به سختی فعالیت کرد. در این نمایش ۴ بازیگر اصلی و حدود ۳۰ بازی‌ساز حضور دارند. حضور بازی‌سازها رنگ و بوی تئاتر را در اثر پررنگ کرده است. سعید صادقی، حمیدرضا جندقی، الهه پژوهی و امین کرفی بازیگران اصلی این اثر هستند.

کارگردان این نمایش عنوان کرد: در تمام طول نمایش جلوه‌های بصری ایجاد شده تا تماشاچی جذب اثر شود و بتواند با آن ارتباط بگیرد. تاکنون طبق نظرسنجی‌ها و گفت‌وگویی که با مخاطبان داشتیم اکثریت راضی بودند و از نمایش لذت بردند. تاکنون نیز حدود ۳۰۰۰ مخاطب به سالن آمدند و تئاتر ما را تماشا کردند.

وی در خصوص نمایشنامه اثر تصریح کرد: چند سالی در کانون تئاتر جهاددانشگاهی خراسان رضوی فعال بودم. در این کانون مجموعه‌ای از نمایشنامه‌ها جمع‌آوری شده بود که نمایش سیاه کژدم نوشته نصرالله قادری یکی از آن نمایش‌ها بود. این نمایش توجه مرا جلب کرد و بعد از حدود ۴ سال کار کردن روی نمایشنامه امسال آن را روی صحنه بردم.

وی ادامه داد: در یکی از اجراها نصرالله قادری نیز مهمان ویژه ما بود که از اجرای نمایش ابراز رضایت کرد. این نمایش به زودی در رویدادها و جشنواره‌های بین‌اللملی نیز شرکت خواهد کرد.

تماشاچی با تئاتر قهر کرده است

راعی‌هدایت در خصوص شرایط تئاتر مشهد گفت: در این ۴ سال که به فعالیت‌های تئاتری مشغول بودم مشکلات زیادی را دیدم. تماشاچی مدتی است که با تئاتر قهر کرده است و چندین سالن تئاتر مشهد مانند تماشاخانه خورشید به دلیل کاهش مخاطب تئاتر تعطیل شدند.

وی بیان کرد: از سویی از تئاتر حمایت نمی‌شود. تهیه‌کنندگان نیز حاضر نیستند خطر کنند و سرمایه خود را وارد تئاتر کنند. در چند سال اخیر تئاتر مورد غفلت مسئولین و متولیان فرهنگی شهر بوده و اگر حالا متولیان فرهنگی به آن توجهی نکنند تئاتر مشهد به کلی از بین خواهد رفت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا