اقتصاد هنرتئاترسبک زندگیسینمافناوریکسب و کار

فیلمساز اردبیلی: ساخت فیلم “شاه اسماعیل” دغدغه سینماگران اردبیل است

کارگردان و فیلمساز باتجربه اردبیلی که امسال با کارگردانی نمایش “شاه اسماعیل” سبب درخشش نام این استان در جشنواره تئاتر فجر شد، ساخت فیلم سینمایی یا سریال این شخصیت تاریخی را دغدغه سینماگران و دوستداران فرهنگ و پیشینه منطقه و ورود صدا و سیما به این عرصه را ضروری می‌داند.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ غریب منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش پررنگ صفویان در استقرار حکومت یکپارچه شیعی در ایران و بخصوص تاریخ پرتحول شاه اسماعیل صفوی در این راستا، ساخت نمایش برای این شخصیت تاریخی را سرآغازی برای ورود سینماگران و فیلمسازان برای پرداخت به زندگی تاریخ‌ساز او دانست.

وی با اشاره به تاکید آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بر ساخت فیلم شاه اسماعیل صفوی اظهار کرد: نمایش یا تئاتر، با یک کار سینمایی تفاوت‌های فنی زیادی دارد و هزینه تولید یک اثر سینمایی بسیار زیاد است و نیاز به سرمایه گذاری دارد و باید تهیه کننده قوی داشته باشد.

این کارگردان اردبیلی افزود: صدا و سیمای مرکز اردبیل با توجه به امکانات و ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به این عرصه وارد شود و در داخل استان، با توجه به وجود هنرمندان و بازیگران قابل و توانمند، امکان تولید فیلم سینمایی شاه اسماعیل را داریم اما برای تحقق این امر، باید همه عوامل و شرایط لازم در کنار هم قرار بگیرند تا این مطالبه بر حق برآورده شود.

منوچهری ادامه داد: هنرمندان اردبیلی در برخی آثار سینمایی مهم که بر پرده سینماها اکران یا از تلویزیون پخش می‌شود ایفای نقش کرده اند و این هنرنمایی‌ها همچنان ادامه دارد و نمونه آن نقش آفرینی در سریال “موقعیت مهدی” بود و از این ظرفیت خوب می‌توان برای تولید فیلم شاه اسماعیل نیز استفاده کرد و اگر آثار سینمایی با مضامین بومی و محلی تولید شود، استقبال از سینماها نیز چشمگیرتر خواهد بود.

این هنرمند پیشکسوت، نقش رسانه‌ها در مطالبه گری برای تولید فیلم یا سریال شاه اسماعیل ختایی را مهم ارزیابی و تاکید کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها با طرح این موضوع در محافل و مجامع مرتبط، انگیزه مسئولان برای برنامه‌ریزی و پشتیبانی از این امر را برانگیزند تا این مهم در آینده محقق شود.

ساخت فیلم "شاه اسماعیل" دغدغه سینماگران اردبیل است

منوچهری درباره استقبال مردم و دوستداران آثار سینمایی از اکران فیلم‌ها در سینما انقلاب و قدس اردبیل در دهه فجر امسال گفت: آثار خوب سینمایی علاقه مندان و دوستداران خاص خود را دارد و مردم فهیم و هنرپرور استان اردبیل نیز از تولیدات فاخر استقبال می‌کنند اگر آثاری از بخش‌های فیلم بین الملل، مستند و کوتاه جشنواره بین المللی فیلم فجر در سینماهای اردبیل اکران می‌شد، میزان استقبال از سینماها افزایش می‌یافت.

او به این نکته نیز اشاره کرد که اکران فیلم‌هایی از بخش‌های یاد شده، در رویکرد و سیاست‌های برنامه‌ریزان جشنواره بین المللی فیلم فجر نیست و فیلم‌های بخش‌های یاد شده، در هیچ یک از استان‌ها اکران نشد است.

بنا بر اظهار امیر رجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ۱۶ فیلم از ۲۴ فیلم مطرح جشنواره بین المللی فیلم فجر تهران، امسال به مناسبت دهه فجر از ۱۸ تا ۲۴ بهمن ماه در سینماهای انقلاب و قدس اردبیل اکران شد و علاقه مندان از آن استقبال کردند.

طبق بررسی‌های روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، فیلم‌های کت چرمی، فرهنگ ثریا، های پاور و جنگل پرتقال در سینماهای اردبیل در دهه فجر نسبت به سایر فیلم‌ها از استقبال خوبی برخوردار بوده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا