اقتصاد هنرکسب و کار

راه‌اندازی بانک پژوهش‌های سازمان سینمایی

دسترسی آزاد به پژوهش های سینمایی

 

با توجه به نیاز پژوهشگران و جامعه‌ی علمی و سینمایی کشور به دسترسی دائمی، آسان و جامع به تولیدات علمی-پژوهشی سازمان سینمایی، به همت معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی بانک پژوهش‌های این سازمان آغاز به کار کرد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی؛ بعد از تغییرات و اصلاحات اساسی در سایت معاونت و با توجه به ضرورت دسترسی علاقمندان حوزه سینما به تولیدات علمی_پژوهشی سازمان، بانک پژوهشی معاونت در سایت این مجموعه آغاز به کار کرد.

با توجه به گسترده و پیچیده بودن فرآیند بارگذاری و تکمیل داده های مرتبط با پژوهش ها، این بانک به تدریج تکمیل شده و در اختیار پژوهشگران و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است سازمان سینمایی در حال حاضر چهار جشنواره اصلی به نام های جشنواره بین المللی ملی فیلم فجر، جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان، جشنواره بین المللی سینما حقیقت و جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران دارد. همچنین پنج موسسه زیرمجموعه سازمان فعالیت می کنند. بنیاد سینمایی فارابی مسئول اجرای سیاست‌های فرهنگی سازمان سینمایی از طریق حمایت از تولید آثار است، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با هدف حمایت از تولید مستند و انیمیشن فعال است. انجمن سینمای جوانان با دفاتر پرتعداد خود در سراسر کشور مسئول تولید فیلم کوتاه است، موسسه سینماشهر مسئول تجهیز سالن های سینماست و موزه سینما با هدف نگهداری از دستاوردهای ارزشمند سینمای ایران فعالیت می کند. سازمان سینمایی دارای سه معاونت اصلی است: 1- معاونت ارزشیابی و نظارت سینمایی شامل سه اداره کل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم، نظارت بر تولید فیلم و دفتر مجامع و تشکل های سینمایی، 2- معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی شامل دو اداره کل دفتر مطالعات،توسعه دانش و مهارت های سینمایی و دفتر توسعه فناوری، سینمایی و سمعی و بصری و 3 – معاونت مدیریت توسعه و منابع شامل اداره کل های امور اداری و پشتیبانی، دفتر برنامه بودجه و تحویل اداری و امور مالی و دفتر عملکرد و امور استان ها است. همچنین دفتر جشنواره ها و همکاری های بین المللی، دفتر ریاست و روابط عمومی، فیلمخانه ملی ایران و مدیریت حراست از واحدهای مستقل سازمان محسوب می شوند که زیر نظر سازمان فعالیت می کنند. علاوه بر این ها خانه سینما نیز به عنوان یک نهاد صنفی در قالب یک توافق نامه با سازمان سینمایی وظیفه حمایت از فعالیت های جمعی و صنفی اصناف سینمایی و حمایت های بیمه ای و معیشتی سینماگران عضو را برعهده دارد.

لینک کوتاه: https://didehbanhonar.ir/?p=1473

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا