اقتصاد هنر

کاروانسرای شاه عباسی ظرفیتی مغفول در دل کرج

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز گفت: کاروانسرای شاه عباسی به عنوان یک بنای تاریخی ارزشمند در دل شهر کرج می‌ تواند به محل عرضه صنایع دستی تبدیل شود.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛ شهرام علی‌ محمدی،‌ معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز افزود: این بنا با بیش از ۴۰۰ سال قدمت به دلیل بهره‌ برداری نامناسب در سال‌ های اخیر پلمب بود در حالی که می‌ تواند ظرفیت خوبی برای گردشگری استان ایجاد کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز سکونت اقوام مختلف در البرز را به عنوان یک فرصت در حوزه گردشگری و صنایع‌ دستی دانست و تصریح کرد: البرز به عنوان ایران کوچک شناخته می‌ شود ولی از ظرفیت‌ های موجود به خوبی استفاده نشده است.

علی محمدی با اشاره به اینکه کاربری این کاروانسرا باید مرتبط و درخور بنای تاریخی باشد، اظهار کرد: البرز جایگاه و پایگاه خاصی برای عرضه محصولات صنایع دستی و حوزه گردشگری ندارد و این کاروانسرا می‌ تواند محل دائمی ارائه صنایع دستی و سوغات اقوام مختلف استان‌های ایران باشد و این موضوع به صورت هدفمند در حال پیگیری است.

لینک کوتاه: https://didehbanhonar.ir/?p=1170

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا