سینما

فیلمبرداری «یک تکه ابر» از نیمه گذشت

فیلمبرداری فیلم سینمایی «یک تکه ابر» به نیمه رسید.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از بانی فیلم؛ فیلمبرداری فیلم سینمایی «یک تکه ابر» به کارگردانی علی قوی‌تن در حال حاضر به نیمه رسیده و گروه تولید این فیلم همچنان در منطقه مستقر هستند.
قوی‌تن درباره وضعیت تولید این فیلم اظهار داشت: «یک تکه ابر» از بهمن ماه سال گذشته وارد مرحله پیش تولید شد و از همان زمان به دلیل تورم و تغییر هزینه‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای شدیم. در واقع پروژه روند عادی خود را از دست داد، اما این کندی هیچ‌گاه باعث تعطیلی پروژه نشد. ضمن این‌که اگر بخواهم صرفا یک فیلم سینمایی سرگرم‌کننده و تجاری بسازم به مدت ۳۰ روز فیلمبرداری را به پایان می‌رسانم، اما برای این نوع آثار باید از وقت، جان و مال مایه گذاشت.
این کارگردان در ادامه افزود: فیلم‌های اخیر من که در گونه سینمای کودک و نوجوان است معمولا پیش تولید و تولید طولانی داشته‌اند، زیرا حدود چهار ماه برای پیش تولید که انتخاب مکان‌ها و انتخاب بازیگران خردسال و تمرین برای آماده‌سازی است، وقت صرف می‌کنیم. برای فیلمبرداری نیز زمانی حدود سه تا چهار ماه زمان می‌گذاریم، بالاخره برای ثبت یک اثر قابل قبول و با محتوا درباره کودک و نوجوان باید وقت کافی گذاشت. ضمن این‌که لازم است در طول کار با کودکان و نوجوانان رفتاری آموزشی و اخلاقی داشته باشیم چون آنها یک بازیگر بزرگ و حرفه‌ای نیستند که در هر ساعتی از روز و شب مقابل دوربین حضور داشته باشند. در واقع تا حدود زیادی گروه سازنده خود را با روحیات بچه‌ها هماهنگ می‌کنند، در این میان حتی بازیگران بزرگسال فیلم هم با صبر و حوصله و بزرگمنشی ما را همراهی می‌کنند و ناچار می‌شوند بخاطر بچه‌ها برداشت‌های متعدد را با آنها بارها و بارها تحمل کنند.
قوی‌تن در پایان گفت: خوشبختانه نتیجه حاصله از این صبر و حوصله نیز تا به امروز خوب بوده و در رقابت‌های جهانی تاکنون سه نفر از بازیگران کودک فیلم‌هایم جایزه بین‌المللی دریافت کرده‌اند. آخرین آن‌ها خانم مهربان درویش‌زاده دختر کوچولوی فیلم سینمایی «زندگی و زندگی» بود که جایزه دیپلم افتخار بهترین بازیگر جشنواره فیلم کازابلانکا را کسب کرد.
هدا مقدم‌منش، امیرمهدی حسن‌پور، جواد حکیمیان، فاطمه سراجی، عباس درویش‌زاده، نازنین مساواتیان، مهدی اختری، هانیه حسینی، تبسم هاشمی، احمدرضا عصاری، امیرمحمد دانش، امیرعلی رحیمی، علیرضا علوی، مریم میرابراهیمی، فاطمه میرابراهیمی، شادی خاتمی و یوسف احمدی بازیگرانی هستند که تاکنون مقابل دوربین «یک تکه ابر» رفته‌اند.
داستان فیلم جدید قوی‌تن به مشکلات خانم جوانی می‌پردازد که یک کودک با رویاپردازی‌های خود او را از اجتماع خشونت‌بار پیرامونش جدا می‌کند و در مسیری دیگری قرار می‌دهد… .
عوامل اصلی پشت دوربین «یک تکه ابر» عبارت هستند از: نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: علی قوی‌تن، طراحی و ترکیب صدا: بهروز شهامت، صدابردار: هادی هاشمی، طرح چهره‌پردازی: ندا مقدم‌منش، فیلمبردار: حامد قوی‌تن، مدیر تولید: یوسف احمدی.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا