سینما

عروسی یک سلبریتی و عیارهایی که سنجیده شد؛ چهره‌هایی که تیتر شدند

در سالی که گذشت علاوه بر قتل داریوش مهرجویی که بیشترین بازتاب را میان اخبار سینمایی داشت، برخی آثار سینمایی و تلویزیونی و چهره‌ها به خاطر آثارشان تیتر رسانه‌ها شدند و برخی سلبریتی‌ ها مدتی حاشیه پررنگ رسانه‌ها بودند.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ هر سال در میان خبرهای سینمایی، نام بعضی چهره‌ها بیشتر به چشم می‌آید. چهره‌هایی که یا خودشان به واسطه اتفاقی که رقم زدند، تیتر رسانه‌ها شدند، یا ناخواسته و ناگهانی دیده شدند و یا درگذشت آنها به شکلی در رسانه ها بحث‌برانگیز شد. در سالی که گذشت علاوه بر قتل داریوش مهرجویی که بیشترین بازتاب را در میان اخبار سینمایی داشت و او را بعد از اتفاقات فیلم لامینور با خبر قتل به تیتر رسانه‌ها تبدیل کرد، حواشی دیگر از جشنواره فیلم فجر، اکران دومین کمدی کیانوش عیاری بعد از سال ها، ازدواج محمدرضا گلزار و آمارهای عجیب زخم کاری ۲، نام چهره های دیگری را هم در اخبار رسانه ها پررنگ کرد.

عروسی یک سلبریتی و عیارهایی که سنجیده شد؛ چهره‌هایی که تیتر شدند

کارگردانی که به مخاطبانش «زخم کاری» زد!

خلاقیت و تیزهوشی محمدحسین مهدویان بر مخاطبان سینمای ایران پوشیده نیست. کسی که از فجر ۳۴ با ایستاده در غبار درخشید و بعدتر با دو قسمت از ماجرای نیمروز به اوج محبوبیت رسید. مهدویان اما پس از این و اقبالی که در دوره‌های بعدی جشنواره به خود دید مسیر آثار خود را تغییر داد و با لاتاری، درخت گردو و مرد بازنده به ساخت درام های اجتماعی روی آورد. حتی با شیشلیک به کمدی هم طعنه زد اما در این بین، مهدویان بیش از آثار سینمایی، با سریال زخم کاری توانست با مخاطبان ارتباط بگیرد و پای خود را به خانه مخاطبانی که کمتر سینما می‌رفتند نیز باز کند.

مهدویان که از بعد از ایستاده در غبار هر سال یک فیلم سینمایی در کارنامه داشته، از دو سال گذشته در سینما فعالیت چندانی نداشت و مشاور چند سریال نمایش خانگی بود. بعد از موفقیت نسبی «زخم کاری ۱» مهدویان تصمیم به ساخت زخم کاری ۲ گرفت. این سریال که با فراز و نشیب های زیادی همراه بود، از نظر منتقدان نسبت به «زخم کاری۱» افت محتوایی شدیدی داشت.

پس از اتمام سریال، مهدویان آماری را در صفحه شخصی خود منتشر کرد که نشان می‌داد این سریال نسبت به فصل اول، پربازدیدتر بوده است. به علاوه ادبیات و لحن مهدویان خطاب به مخاطبان به شکلی بود که گویی آنان با وجود همه گله و شکایت‌ها نسبت به سریال، نتوانستند از آن چشم بردارند و هر هفته مشتاق تر از پیش، این سریال را دیده اند. این اظهارنظر مهدویان، او را وارد حواشی کرد و تیتر بسیاری از محافل سینمایی شد. مخاطبانی که با اشتیاق و یا کجدارومریز زخم کاری را دیده بودند حالا با ادعاهایی از سوی کارگردان سریال طرف بودند که به‌زعم بسیاری از آنان منت بازدیدهای سریال را بر سرشان می‌گذاشت.

عیارِ «ویلای ساحلی»؛ از فیلم‌سازی برای پول تا سریالی که آخر هم پخش نشد

کارگردان پرحاشیه سینما، امسال پرخبرتر از همیشه بود. کیانوش عیاری سالی که گذشت را با اکران یک فیلم کمدی در سینماها و اخبار ضد و نقیض پخش سریالش پشت سر گذاشت. اظهارنظر او درباره آخرین فیلمش یعنی ویلای ساحلی تعجب مخاطبان و منتقدان را برانگیخت.

عیاری در مصاحبه ای عنوان کرده بود: مهم‌ترین دلیلم برای ساخت این فیلم، پول بود چون می‌خواهم پروژه دیگری را شروع کنم که تهیه‌کننده آن خودم هستم و به پول احتیاج دارم. این اظهارنظر از کارگردانی که چند فیلم توقیفی دارد و صاحب سبک در سینمای ایران به حساب می آید کمی عجیب بود. آن هم در سالی که موج کمدی ها، سینمای ایران را با خود برده بود و ویلای ساحلی نیز بعد از ۳۵ سال، دومین کمدی عیاری به حساب می آمد.مهم‌ترین دلیلم برای ساخت این فیلم، پول بود چون می‌خواهم پروژه دیگری را شروع کنم

عیاری حتی گفته بود که آخرین فیلم‌های من یعنی خانه پدری و کاناپه به شدت با سانسور مواجه شدند و مرا به غیر از آزرده‌خاطر کردن، به لحاظ مالی هم در شرایطی سخت قرار دادند. بنابراین برای فیلم جدیدم ترجیح می‌دادم یک فیلم بدون مشکل بسازم ضمن اینکه می‌خواستم پولساز هم باشد.

حاشیه دیگری که عیاری را تیتر رسانه‌ها کرد، پخش سریال ۷۸ متر بود؛ آن‌هم در زمانی که سرزمین مادری دیگر سریال پخش نشده این سال ها بالاخره روانه آنتن شده بود. گمانه هایی که به نشست سیمافیلم کشیده شد و رسانه ها را تا خبر نمایش ۷۸ متر در تلویزیون نیز برد. عیاری امسال در بازه زمانی کوتاهی پس از اکران ویلای ساحلی در بیمارستان بستری شد و عیادت چهره ها و مدیران سازمان سینمایی از وی، بار دیگر پای او را به سر خط خبرها باز کرد.

عروسی یک سلبریتی و عیارهایی که سنجیده شد؛ چهره‌هایی که تیتر شدند

بازیگر ۱۰۰ میلیاردی از جشنواره و اکران نوروزی جا ماند

مهمترین اتفاق اکران نوروزی امسال، اکران تمساح خونی بود. اولین فیلم بازیگر سرشناسی که پیش از فسیل، با هزارپا رکورد پرمخاطب‌ترین فیلم سالیان اخیر سینمای ایران را در دست داشت. حالا و در سال ۱۴۰۲ این رکورد در حالی به بهرام افشاری رسید که او نیز اخیرا هفتاد سی را کارگردانی کرده و گمانه ها حاکی از آن بود که این فیلم در سبد اکران نوروزی قرار خواهد گرفت. حتی رسانه های رسمی نیز از اکران فیلم در نوروز امسال خبر داده بودند.

همین باعث شده بود که افشاری علاوه بر ایفای نقش اصلی در اولین فیلم ۳۰۰ میلیاردی سینمای ایران پس از انقلاب با یک کارگردانی به تیتر رسانه ها تبدیل شود، اما با اعلام فهرست فیلم ها، آرزوها نقش بر آب شد. عده ای نیز بر این گمانه رفتند که پس از موفقیت فسیل با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان و سگ بند که یکی از سه فیلم پارسال بود که از مرز ۴۰ میلیارد فروش گذشت، بهرام افشاری از اکران حذف شده است. این فیلم پیش‌تر از جشنواره فجر نیز بیرون گذاشته شده بود و او با نوشتن جمله: این نیز بگذرد در واکنش به این اتفاق، مورد بحث کاربران فضای مجازی قرار گرفته بود.

برنده در میان مخاطبان؛ طلسم سیمرغ عزتی شکسته شد

تا پیش از این چند روز و شروع اکران اولین فیلم جواد عزتی آنچه او را خبرساز کرده بود، صحبت هایش در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر بود. جایی که عزتی سیمرغ بلورین کارگردانی را در حالی دریافت کرد که طبق صحبت هایش، باید خیلی وقت پیش برای بازیگری سیمرغ می‌گرفت. حالا و در این سه روز نخست اکران تمساح خونی با شکسته شدن رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه و اقبال ۱۱۰ هزار نفری از فیلمش، او را به عنوان مرد برنده در فضای مجازی بر سر زبان ها انداخته است. اقبال دیگری که امسال به جواد عزتی شد، پخش فصل دوم سریال زخم کاری بود. اعتراض مخاطبان به حضور کمرنگ مالک مالکی نشان از آن داشت که اکثرا این سریال را به دلیل نقش‌آفرینی او تماشا می‌کردند.

حواشی عروسی یک سلبریتی

اخبار ترندشده مراسم ازدواج محمدرضا گلزار در خردادماه امسال نشان داد گلزار برخلاف تصور عده ای که او را به دلیل کم کار شدنش در سینما کمتر در معرض توجه می‌دیدند، هنوز همان سلبریتی باشد که فارغ از خوب یا بد بودن در حرفه خود با هر حرکتی همچنان در صدر اخبار مور توجه مخاطبانش قرار گیرد. فیلم و عکس های منتشر شده از مراسم عروسی گلزار در شبکه‌های اجتماعی به سرعت منتشر شده بود و با بازدیدهای میلیونی، نُقل محافل کاربران قرار گرفت. این اتفاق بار دیگر و پس از ماجرای گریه‌های نوجوانان و دنیای بدون گلزار، او را به صدر توجهات رساند تا اظهار نظرات پیرامون لحن او، عقد آریایی اختلاف سنی با همسرش و… بالا گیرد.

اتفاق دیگری که گلزار را دوباره ترند رسانه ها کرد، بازگشت به تلویزیون و اجرای برنامه پانتولیگ بود. گلزار برنامه برنده باش را در سال 1397 برای شبکه سه سیما اجرا کرد که نوع و سبک اجرای او، شوخ طبعی و تسلط او در اجرا برای این برنامه مخاطب به همراه داشت.

این برنامه به طور ناگهانی در سال 1398 از روی آنتن حذف شد. او پس از یک تجربه ناموفق از ادامه این برنامه با عنوان هفت خان در شبکه نمایش خانگی دوباره امسال و پس از فراز و نشیب های بسیار خبری با پانتولیگ به تلویزیون برگشته است. برنامه ای که تا اینجا آمار آنچنان بالایی در تعداد مخاطبان ندارد، اما نوشته ها و نظرات مردم و منتقدین در فضای مجازی نشان می‌دهد گلزار شکل استانداردتری از اجرا را در این برنامه پیش گرفته و تجارب قبلی در اجرای برنامه به کمک او آمده است.

نیمه دوم سال و یک قتل؛ کامی که تلخ شد و تلخ ماند

قتل داریوش مهرجویی آن هم در اولین روزهای پاییز سال گذشته، اتفاق دلخراشی بود که کام سینما را در نیمه دوم سال به کلی تلخ کرد. سردرگمی که به جان مردم و سینما افتاده بود تا مدت ها محل بحث بود. بعد از قتل مهرجویی، انتشار تصاویر، تهدیدها و حرف‌ها در فضای مجازی بالا گرفت و اتهام‌های گوناگونی درباره چرایی قتل او ترند شد. از تبار خارجی قاتل و اطلاع همسر مهرجویی و خودش تا تهدیدهایی که مدتی بود شروع شده بود.

هرچند پرونده قتل مرحوم مهرجویی؛ کسی که آثار ماندگاری را در سینمای ایران خلق کرد و آغازگر موج نوی سینمای ایران بود با صدور حکم ۴ متهم در مرحله مشخص‌تری قرار گرفت، اما همچنان انگیزه از قتل این فیلمساز فقید برای افکار عمومی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

عروسی یک سلبریتی و عیارهایی که سنجیده شد؛ چهره‌هایی که تیتر شدند

وقتی خنده‌های افخمی کار دستش داد

شاید اگر پیش‌تر شک داشتیم که بهروز افخمی علاقه زیادی به حواشی و در تیتر بودن دارد، پس از مصاحبه اخیرش در برنامه قاف روزنامه فرهیختگان یقین پیدا کردیم که حاشیه را دوست دارد و حتی از آن استقبال هم می‌کند. نکته ای که به صراحت در برنامه هفت با اجرای خودش هم عنوان شد و همین، حاشیه‌هایی برای او ساخت. لبخند افخمی به تراژدی داریوش مهرجویی نیز از آن دست اتفاقاتی بود که بارها از افخمی سوال شد و او ابتدا با همان دامن‌زنی حاشیه ها به آن پاسخ داد. تا هفته اخیر که با حضور در برنامه برمودا به طور رسمی اعلام کرد که خنده ای عصبی در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران بر لب داشته است.لبخند افخمی به تراژدی قتل داریوش مهرجویی نیز از آن دست اتفاقاتی بود که بارها از افخمی سوال شد

البته حاشیه‌های این فیلم‌ساز فقط به همین جا ختم نمی‌شود، بلکه مهمترین اتفاقی که امسال در این بین برای افخمی رخ داد، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بود که از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

سیمرغی که بسیاری دریافت آن را به واسطه اظهارنظر افخمی مبنی بر بیرون گذاشتن فیلمش از سودای سیمرغ و جایگزینی آن با یک فیلم اولی جنجال برانگیز می‌دانستند. همه اینها در حالی بود که افخمی، اجرای برنامه هفت را هم بر عهده داشت و بعد از آن هم در جریان انتخابات مجلس، در برنامه هایی مختلف به عنوان مجری حضور داشت.

پروازِ پروانه و پیله‌هایی که به دورش پیچیده نشد

وقتی تصاویر پروانه معصومی در باغ خانه‌اش در شمال کشور همراه با اخبار درگذشتش پخش شده بود، مردم و مخاطبان متوجه شدند که معصومی نه به تازگی بلکه مدت زیادی است که تهران زندگی نمی‌کند. رویه ای متفاوت با دیگر بازیگران هم نسل خود که تاثیر آن را در روحیه با طراوت او و در مصاحبه هایی که اخیرا با او شده می‌توان دید. درگذشت معصومی با واکنش مسئولان و مدیران سینمایی و تلویزیونی و در نهایت رئیس جمهور همراه بود.

اتفاقاتی که پس از درگذشت او افتاد نیز با واکنش های عده ای همراه بود که او پیشتر در مصاحبه ای پاسخ آنها را داده بود. او در پاسخ به اینکه حاضر نشده به هر قیمتی در سینما و تلویزیون کار کند، گفته بود کسانی که مرا کنار گذاشتند حقارت و کوچکی خودشان را ثابت کردند. گل های داوودی از آثاری بود که او را به شهرت رساند و همچنان در ذهن مردم و مخاطبان تلویزیون و سینما پررنگ است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا