اقتصاد هنرسینمافناوریکسب و کار

عبور «آواتار» از سفینه‌های «جنگ ستارگان»!

«آواتار 2» از «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» در گیشه جهانی، شماره 4 پرفروش‌ترین فیلم تمام دوران پیشی گرفت.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از بانی فیلم؛ «آواتار 2» از «جنگ ستارگان: نیرو ی برمی‌خیزد» در گیشه جهانی، شماره 4 پرفروش‌ترین فیلم تمام دوران پیشی گرفت.
در آمریکای شمالی، «آواتار: راه آب» در آخر هفته هفتم خود در صدر جدول باقی خواهد ماند، در حالی که فیلم ترسناک جدید براندون کراننبرگ با نام «استخر بی‌نهایت» با حدود 3 میلیون دلار در جایگاه هشتم قرار دارد.
فیلم موفق جیمز کامرون پس از پشت سر گذاشتن رقم فروش 2.071 میلیارد دلاری که توسط «جنگ ستارگان: نیروی برمی‌خیزد» چهارمین فیلم پرفروش تمام دوران در باکس آفیس(گیشه) جهانی شد.
«آواتار: راه آب» جمعه را با فروش جهانی 2.074 میلیارد دلار به پایان رساند، به این معنی که کامرون سه فیلم از چهار فیلم پرفروش تمام دوران را کارگردانی کرده است.
دیزنی، که امتیاز آواتار را در زمان تصاحب فاکس قرن بیستم به ارث برد، به همین ترتیب در رده‌های بالای فهرست حکمفرمایی فروش تاریخ سینما قرار دارد.
در صدر فهرست اصلی گیشه، فیلم «آواتار» کامرون (2.92 میلیارد دلار) قرار دارد و پس از آن «انتقام‌جویان مارول: پایان بازی» (2.79 میلیارد دلار) و «تایتانیک» کامرون (2.194 میلیارد دلار) قرار دارند.
تحلیلگران گیشه سینما بر این باورند که «آواتار: راه آب» حتی اگر نسخه بازسازی شده سه بعدی تایتانیک هفته آینده دوباره منتشر شود، در نهایت از تایتانیک پیشی خواهد گرفت (پارامونت انتشار مجدد را در داخل آمریکا انجام می‌دهد، در حالی که دیزنی و قرن بیستم آن را در سطح بین‌المللی در برنامه اکران دارند).

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا