تئاترتلویزیونسینما

روایت‌هایی از آتیلا پسیانی

روایت‌هایی از آتیلا پسیانی، اکران «شهر زیبا»ی فرهادی در آمریکا، اظهارات وزیر ارشاد درباره بازگشت ایرانیان خارج از کشور، تمدید کنسرت ارکستر سمفونیک تهران و یک کشف تازه در تپه سیلک کاشان از اخبار فرهنگی ـ هنری ۱۵ مهر بود.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛ در پی درگذشت آتیلا پسیانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که جمعه ۱۴ مهرماه آسمانی شد، گزارش‌ها و اخباری در بخش فرهنگی هنری ایسنا منتشر شد، از جمله این‌که علیرضا قربانی در کنسرت شب گذشت خود به یاد این هنرمند آواز خواند و گفت‌وگویی با حسین فردرو ـ برنامه‌ساز قدیمی داشتیم که به مرور خاطراتی از حضور او در دو مجموعه قدیمی «محله برو بیا» و «محله بهداشت» پرداخت.

 «ریبوار» در جشنواره‌ بین‌المللی کودکان شیکاگو

در خبری هم اعلام شد که نسخه ترمیم‌شده فیلم سینمایی «شهر زیبا» ساخته اصغر فرهادی برای نخستین‌بار در آمریکای شمالی اکران می‌شود و «ریبوار» به کارگردانی فرگل مسروری‌راد و سیدحسین زیتون‌نژاد به چهلمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کودکان شیکاگو راه یافت.

«هیدن» یک میلیاردی شد و رفت

آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر تا پایان روز جمعه ۱۴ مهرماه سال ۱۴۰۲ مشخص شد. بر این اساس نمایش «هیدن» (پنهان) به کارگردانی کوروش شاهونه که سری دوم اجرای خود را از روز ۲۷ شهریورماه در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزار تومان آغاز کرده، به فروشی معادل ۹۲۲ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان (۵۱۰ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان از اجرای اول و ۴۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از اجرای دوم تا جمعه ۱۴ مهرماه) دست پیدا کند و به اجرای خود پایان دهد.

از اخبار سینما و تئاتر چه خبر؟

معرفی پردیس ملت به عنوان میزبان جشنواره فیلم کوتاه تهران، برگزاری کارگاه آتش تقی‌پور، نقد و بررسی «زنبور کارگر»، رونمایی از پوسترهای فیلم کوتاه، خبری از یک انتصاب در جشنواره تئاتر فجر و… از جمله دیگر خبرهای سینما و تئاتر بود.

هیچ محدودیتی برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور نداریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این روز و در جمع رایزنان سازمان فرهنگ و ارتباطات تاکید کرد که «هیچ محدودیتی برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور وجود ندارد».

هدیه‌ای از جنس موسیقی برای آتیلا پسیانی

در این روز همچنین در مراسمی از آلبوم موسیقی «پاییز بعد از تو» به خوانندگی حمید غلامعلی رونمایی شد و کارگردان فیلم «گیج‌گاه»، ترانه این فیلم سینمایی را که از جمله قطعات این آلبوم است به آتیلا پسیانی (بازیگر تازه درگذشته سینما، تئاتر و تلویزیون) تقدیم کرد.

کنسرت ارکستر سمفونیک تهران تمدید شد

افزون بر این‌ها، کنسرت‌های ارکستر سمفونیک تهران در مهرماه با دو اجرای تازه ادامه پیدا می‌کند. تالار وحدت میزبان کنسرت تازه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبائی است.

یک کشف تازه در تپه سیلک کاشان

ضمن این‌که پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری از آغاز فصل دوم از مرحله سوم «طرح بازنگری محوطه تاریخی سیلک» با همکاری دانشگاه کاشان، موزه ملی ایران و پایگاه میراث‌فرهنگی سیلک و به سرپرستی مشترک جبرئیل نوکنده و جواد حسین‌زاده خبر داد و همزمان با آغاز آن همزمان راه‌آب سفالی کشف شد.

آزمون روحانیون و مداحان اعزامی به عتبات عالیات برگزار می‌شود

در نهایت این‌که مدیر جذب و سازماندهی بعثه مقام معظم رهبری از برگزاری آزمون جذب روحانیون و مداحان اعزامی به عتبات عالیات در روز جمعه آینده در سراسر کشور خبر داد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا