تئاتر

راهیابی ۳ نمایش به جشنواره تئاتر فجر؛ اعلام برگزیدگان جشنواره تئاتر خراسان رضوی

نمایش‌های «زندانی شماره ۵۷۵»، «انتظار با بوی نرگس» و «un۱۲» به عنوان آثار برگزیده سی‎ و دومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی به جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛ در اختتامیه سی و دومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی که امروز، ۱۲ آذر در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد برگزار شد، جایزه ویژه هیات داوران در بخش پژوهش به آیدا کوهستانی و حورا حق‌شنو اهدا شد. در ادامه از هنرمندان برجسته و شاخص استان تقدیر شد و هیات داوران از حسن عنایت‌پور، کارگردان نمایش «کرم» و فرشید تمری، نویسنده و مدرس تئاتر تقدیر ویژه به عمل آوردند.

در بخش پوستر و بروشور ساندرا یحیی‌زاده برای طراحی پوستر نمایش «زندانی شماره ۵۷۵» برگزیده شد و از سروش حیدری برای طراحی پوستر «شاه‌ شکار» تقدیر شد. در بخش موسیقی مهدی حسنی برای نمایش «شاه شکار» و «انتظار با بوی نرگس» برگزیده جشنواره شد. همچنین از هلیا مقدم برای آهنگسازی نمایش «زندانی شماره ۵۷۵» نیز تقدیر به عمل آمد.

در بخش طراحی نور جایزه برگزیده به محمود کریمی، طراح نور نمایش «آوانتاژ» و «زندانی شماره ۵۷۵» اهدا شد. در بخش طراحی لباس محبوبه سلطانی برای نمایش «بلوار الیزابت» برگزیده جشنواره شد و از سمیرا حرمی، طراح لباس نمایش «un۱۲» تقدیر شد. همچنین در بخش طراحی صحنه محمدرضا نحوی برای نمایش «پیوند خونی» و شهاب افتخاری برای نمایش «بلوار الیزابت» برگزیده شدند و از سیدمحسن هاشمی، طراح صحنه «انتظار با بوی نرگس» تقدیر شد.

در بخش بازیگر زن پرستش سلطانی برای نمایش «un۱۲» رتبه نخست را کسب کرد و حکیمه خاکسار، بازیگر نمایش «انتظار با بوی نرگس» و ساندرا یحیی‌زاده برای نمایش «زندانی شماره ۵۷۵» به صورت مشترک رتبه دوم را کسب کردند. سمانه پرتویی بازیگر «un۱۲» و نازیلا نوروزی، بازیگر نمایش «بلوار الیزابت» نیز به صورت مشترک حائز رتبه سوم شدند. در این بخش از فاطمه رضاییان بازیگر نمایش «زندانی شماره ۵۷۵» و رویا داوود بازیگر «آوانتاژ» نیز تقدیر شد.

در بخش بازیگری مرد به صورت مشترک رسول وحدت و امیر قادری، بازیگران نمایش «پیوند خونی» رتبه نخست را کسب کردند، حامد یزدی بازیگر نمایش «شاه‌شکار» و رضا آسیایی بازیگر نمایش «کرم»، به صورت مشترک حائز رتبه دوم شدند و علیرضا بازشاد برای نمایش «زندانی شماره ۵۷۵» و علی پیمان‎دوست، بازیگر نمایش «مانولین» نیز جایگاه سوم را از آن خود کردند.

در بخش نمایشنامه نویسی، فرانک کریمی برای نمایش «زندانی شماره ۵۷۵»، میلاد کاشانی برای نمایش «بلوار الیزابت» و امیر رستگاه و منصور جهانبخش برای نمایش «un۱۲» در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

در بخش کارگردانی نیز فرانک کریمی، کارگردان نمایش «زندانی شماره ۵۷۵» رتبه نخست، احمد اکبرزاده، کارگردان نمایش «انتظار با بوی نرگس»، رتبه دوم و پویا قصابی، کارگردان نمایش «آوانتاژ» و امیر رستگار، کارگردان «un۱۲» به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند. در این بخش از عبدالحکیم مشورتی، کارگردان نمایش «الهه سنگ» تقدیر ویژه برای نگاه و حفظ حرمت آیین‎‌های بومی صورت گرفت.

همچنین در این مراسم کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان از محمدمهدی تاجیک، بازیگر نوجوان الهه سنگ و مازیار نیکویی و آناهیتا کبیری، بازیگران کودک نمایش کرم تقدیر کرد. شهرداری مشهد نیز از علی پیمان‎دوست، کارگردان و بازیگر مانولین به دلیل نگاه متفاوت به سرزمین تقدیر کرد. حوزه هنری خراسان رضوی نیز از امیر رستگار برای نمایش un۱۲ برای نگاه حماسی آن تقدیر کرد. فرانک کریمی کارگردان و نویسنده نمایش زندانی شماره ۵۷۵ نیز برگزیده جایزه فانوس به انتخاب پیشکسوتان تئاتر شد.

لینک کوتاه: https://didehbanhonar.ir/?p=1440

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا