تئاتر

درخشش هنرمندان استان اردبیل در رویداد بین المللی تئاتر فجر

هنرمندان تئاتر استان اردبیل در چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر خوش درخشید و جوایز ارزشمند این رویداد تئاتری را به خود اختصاص دادند.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل؛ تالار وحدت تهران در آئین اختتامیه چهل و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر 1401، شاهد درخشش و افتخار آفرینی هنرمندان و گروه های نمایشی شرکت کننده از این استان در بخش های مختلف این جشنواره مهم و رویداد بین المللی تئاتری بود. در این مراسم که بمناسبت بزرگداشت ایام الله دهه فرخنده فجر و همزمان با شب ولادت جواد الائمه(ع) و شب های پرفیض ماه نورانی رجب با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون فرهنگی وزیر، کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی، کوروش زارعی دبیر جشنواره، جمعی از هنرمندان و مسئولان و همچنین هنرمندان و گروهای نمایشی از سراسر کشور برگزار شد، هنرمندان تئاتر استان اردبیل با نمایش های«شاه اسماعیل» و «سیمرغ»، 4جایزه و رتبه ارزشمند این جشنواره را به خود اختصاص دادند و برگ زرین دیگری را در تاریخ افتخارات تئاتر استان اردبیل رقم زدند. بر اساس رای هیات داوران این رویداد مهم؛ «فرشید سلامت» برای بازی در نمایش«شاه اسماعیل»، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه بهترین بازیگر مرد این دوره از جشنواره بین المللی تئاتر فجر را به خود اختصاص داد و در جایگاه رتبه اول بخش بازیگری مرد قرار گرفت. جایزه  بهترین طراحی لباس به لیلا ندایی برای طراحی لباس نمایش«شاه اسماعیل» اختصاص یافت و  علی حسن زاده هم با برای نگارش نمایش نامه«شاه اسماعیل» سوم شد و پریسا صدایی آذر هم در بخش بازیگری زن، مورد تقدیر هیئت داوران این رویداد مهم تئاتری کشور قرار گرفت.

استان اردبیل با نمایش های«بیگانه در خانه» نوشته عارف مهتاب و کار یاشار منوچهری از پارس آباد، «سیمرغ» نوشته محمد مهدوی و کار اکبر صادقی از اردبیل و «شاه اسماعیل» نوشته علی حسن زاده و کار غریب منوچهری از پارس آباد در بخش صحنه چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور داشت. به عنوان بازیگر اول زن و مرد جشنواره انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند. در بخش نمایشنامه نویسی، و محمود مهدوی هم برای نگارش نمایش نامه«شاه اسماعیل» به عنوان نویسنده دوم جشنواره معرفی شد. هیئت داوران با اعطای تندیس جشنواره، اکبر صادقی، کارگردان نمایش«سیمرغ» را به عنوان کارگردان اول این دوره از جشنواره تئاتر رضوی معرفی کرد و غریب منوچهری برای کارگردانی نمایش«شاه اسماعیل» جایزه رتبه دوم کارگردانی را کسب کرد.

در این جشنواره و با انتخاب هیئت داوران، یاشار هاشمی برای موسیقی نمایش«شاه اسماعیل»، محمد رضا خدایی برای بازی در نمایش«شاه اسماعیل»، غریب منوچهری برای کارگردانی نمایش«شاه اسماعیل» و عارف مهتاب برای نگارش «بیگانه در خانه»، در بین کاندیداهای دریافت بهترین موسیقی، بازیگری مرد، کارگردانی و نمایشنامه نویسی حضور داشتند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا