تئاتر

دختر جن‌زده در جشنواره تئاتر چهل‌ویکم فجر/ امروز چه آثاری اجرا می‌شوند؟

 علاقه‌مندان به هنر تئاتر یکشنبه ۲ بهمن در دومین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، می‌توانند از بین ۱۵ اثر نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی اثر مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روز یکشنبه ۲ بهمن دومین روز برگزاری خود را امروز یکشنبه با اجرای ۸ نمایش صحنه‌ای و ۷ نمایش خیابانی سپری می‌کند.

در بخش صحنه‌ای و در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر، همچون روز اول جشنواره، نمایش طلقه‌ الرحمه محمد مؤید از کشور عراق روی صحنه می‌رود. البته بر خلاف روز اول جشنواره که این اثر نمایشی تنها در ساعت ۱۸ روی صحنه رفت، روز یکشنبه ۲ بهمن در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ اجرا می‌شود.

ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ سالن چهارسوی تئاتر شهر نیز میزبان اجرای نمایش «روز دهم» از تهران می‌شود. این اثر نوشته اصغر گروسی است و توسط علی برجی کارگردانی شده است. مدت زمان اجرای روز دهم نیز ۶۰ دقیقه است.

دختر جن‌زده ساکن آلمان

در دومین روز جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر، سالن سایه مجموعه تئاتر شهر نیز میزبان هنرمندان شهر شیراز با نمایش بیست و سومین جلسه جنگیری آنه میشل است. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مسعود احمدی با مدت زمان ۸۵ دقیقه در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۹ روی صحنه می‌رود.

این اثر داستانی مستند و درام دارد و درباره زندگی دختری ساکن آلمان است که جن‌زده شده و این موضوع به تایید کلیسای مرکزی جن‌گیری هم رسیده است. شب آخر جن‌گیری است و…

بی در کجایان سجاد بحری از شهر تنکابن دیگر اثر نمایشی است که در دومین روز جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود. این نمایش با مدت زمان ۶۰ دقیقه و در ۲ نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

پزشکی که به کرونا مبتلا می‌شود

تماشاخانه سنگلج نیز در این روز پذیرای نمایش صنم به نویسندگی بهناز دوستی و کارگردانی امیرارسلان مهدوی از ساری است که در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ اجرا می‌شود. این اثر نمایشی در مدت زمان ۴۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

صنم داستان زوج پزشکی است که در دوران کرونا در مناطق روستایی(در این نمایش چهاردانگه) مشغول خدمت هستند که به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی، همسر به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست می دهد.

پس از این تراژدی دردناک، زن دچار جنون شده و به بیمارستانی و مرکز نگهداری منتقل می شود و در این مرکز باقی نمایش ادامه خواهد داشت.

مرکز تئاتر مولوی نیز در دومین روز جشنواره و در ۲ نوبت ۱۶ و ۱۹ پذیرای نمایش آهوان است که توسط مهدی سیم‌ریز نوشته و توسط محمد جهانپا کارگردانی شده است. این نمایش با مدت زمان ۵۰ دقیقه، از شهر مشهد در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور پیدا کرده است.

محمد جهانپا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان این که آهوان درباره زندگی یک مخترع در جریان دفاع مقدس است اظهار داشت: یکی از شهدا به نام علیرضا عاصمی را به عنوان سوژه نمایش انتخاب کردیم که فردا موثری بوده و بمب هایی که صدام حسین بر سر مردم می‌ریخته را خنثی می‌کرده است. این مرد بزرگ در سال ۱۳۶۵ بر اثر انفجار شهید می شود. در این نمایش زیست شهید را از زمان انقلاب تا دفاع مقدس بررسی می‌کنیم.

تماشاخانه ایرانشهر نیز در دومین روز جشنواره تئاتر فجر با سالن سمندریان خود میزبان یک اثر نمایشی است. هی میخوابم خوابتو میبینم به نویسندگی محمود خرم‌آزادی و کارگردانی رضا بهنامی از تهران اثری است که با مدت زمان ۷۰ دقیقه و در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در سالن سمندریان روی صحنه می‌رود.

که با نویسندگی و کارگردانی بهمن علاقبندان از تهران دیگر اثر نمایشی است که در دومین روز چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود. این نمایش با مدت زمان ۵۰ دقیقه در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ روی صحنه می‌رود.

روز یکشنبه ۲ بهمن در بخش تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر ۶ اثر نمایشی در پهنه رودکی و یک اثر نمایشی در ایوان انتظار متروی ولی‌عصر (عج) اجرا می‌شود.

در پهنه رودکی به ترتیب نمایش «شوشی و انگشتر» نوشته احمد جولایی و کارگردانی حسن سبحانی مینابی از میناب با مدت زمان ۲۰ دقیقه در ساعت ۱۴:۳۰، نمایش «راه بی‌پایان» به نویسندگی و کارگردانی حشمت‌الله زارعی از اراک با مدت زمان ۲۵ دقیقه در ساعت ۱۵، نمایش «مترسها» نوشته سامان شکیبا و کارگردانی مشترک علیرضا شمسی و سامان شکیبا از فلاورجان با مدت زمان ۳۰ دقیقه در ساعت ۱۵:۳۰، نمایش «سردار بی‌سر» به نویسندگی سعید ذبیحی و کارگردانی علی زیستی از کرمانشاه با مدت زمان ۲۵ دقیقه ساعت ۱۶، نمایش «هدیه حاج قاسم برای دخترم» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ارجمندنیا از بوشهر با مدت زمان ۲۳ دقیقه در ساعت ۱۶:۳۰ و نمایش «همراه مردم» به نویسندگی و کارگردانی حسین ناهیدی از کرمانشاه با مدت زمان ۳۰ دقیقه ساعت ۱۷ اجرا می‌شود.

در ایوان انتظار متروی ولی‌عصر (عج) نیز ساعت ۱۱ صبح یکشنبه ۲ بهمن نمایش «تکم» به نویسندگی علی بایبوردی و کارگردانی معین جعفری از شهر اهر با مدت زمان ۲۰ دقیقه اجرا می‌شود.

چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر از ۲۵ دی تا ۱۱ بهمن به دبیری کوروش زارعی در تهران در حال برگزاری است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا