تلویزیونسینما

حسین عابدینی: یک سال پس از دریافت سیمرغ پیشنهاد بازی نداشتم

حسین عابدینی بازیگر سینما و تلویزیون که در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با «آپاراتچی»  حضور دارد، گفت: تا یک سال پس از این که سیمرغ را دریافت کردم هیچ پیشنهادی نداشتم و بیکار شدم.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ حسین عابدینی که در سال ۱۳۷۹ با «باران» مجید مجیدی به عنوان بهترین بازیگر مرد، جایزه سیمرغ بلورین را از آن خود کرد، در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا در این باره که چرا پس از دریافت جایزه شاهد حضور پررنگ‌تر شما در سینما نبودیم؟، اظهار داشت: پس از گرفتن سیمرغ وقتی رصد می‌کنم می‌بینم که طبیعی است و این اتفاق خواسته یا ناخواسته برای هر کسی که این جایزه را می‌گیرد، می‌افتد.

وی افزود: یک سال پس از این که سیمرغ را گرفتم هیچ پیشنهادی نداشتم و بیکار شدم. بعد از آن پیشنهادی در مارمولک کمال تبریزی داشتم که در یکی دو سکانس بازی کردم. بستگی به پیشنهادها دارد. من کم‌کار نشدم؛ یک سری سریال، تله فیلم و کارهای سینمایی کار کردم که یا به جشنواره ارائه نشد و یا این که پذیرفته نشدند. اما بعد از باران با سه، چهار کار اعم از رسم عاشق‌کشی و باد در علفزاز می‌پیچد در جشنواره فجر حضور داشتم.

انتظار داشتم نگاه ویژه‌ای به حسین عابدینی می‌داشتند

عابدینی ادامه داد: هیات داوران سلیقه‌ای عمل می‌کند و انتظار داشتم نگاه ویژه‌ای به حسین عابدینی می‌داشتند. نمی‌گویم همه را باید جایزه می‌گرفتم اما از این تعداد دست‌کم در یکی دو کار انتظار نامزدی داشتم.

وی افزود: آپاراتچی یکی از فیلم‌های متفاوت جشنواره فجر و اولین کار بلند کارگردان است و کار خوبی شده است. این فیلم یک کار ساده و ‌بی‌ادعاست و خیلی حرف‌ها برای گفتن دارد و زور نمی‌زند مخاطب را به هر قیمتی بخنداند.

به هر قیمتی نباید مخاطب را بخندانیم

عابدینی گفت: ما به هر قیمتی نباید مخاطب را بخندانیم. آپاراتچی با موقعیت‌هایی که دارد مخاطب را می‌خنداند و برای خنداندن مخاطب، دست و پا نمی‌زند.

حسین عابدینی: یک سال پس از دریافت سیمرغ پیشنهاد بازی نداشتم+ فیلم

وی همچنین درباره بازیگری کارگردان‌ها و یا بازیگرانی که وارد عرصه کارگردانی می‌شوند گفت:‌ شاید یک بازیگر در کار خود بهترین باشد اما در کارگردانی موفق نباشد و برعکس.

یک دهه است برای کارگردانی دورخیز کرده‌ام

عابدینی همچنین گفت: ۱۰ سال است برای کارگردانی دورخیز کرده‌ام و بعد از بازیگری به شدت به کارگردانی علاقه دارم اما به هر قیمتی حاضر نیستم فیلم بسازم. من حسین عابدینی باید آنقدر فیلم ببینم و مطالعه کنم و وقتی احساس کردم پر شده‌ام و دانشم بالا رفت سراغ کارگردانی بروم.

وی افزود:‌ فیلمسازی رشته تخصصی و بسیار کار سختی است و به این راحتی نیست. نقدها را خوانده‌ام و فیلم دیده‌ام اما یک سال است قصد فیلمسازی دارم. سال بعد فیلم کوتاه و فیلم مستندم را خواهم ساخت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا