کسب و کار

جزییات تعطیلی سینماها در روز تشییع پیکر داریوش مهرجویی

سینماها چهارشنبه- ۲۶ مهرماه تا ساعت ۱۷ به مناسبت تشییع پیکر استاد داریوش مهرجویی و همسرش تعطیل خواهند بود.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران اعلام کرد: چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ به دلیل مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی فیلمساز بزرگ سینمای ایران و همسرش وحیده محمدی‌ فر سینماها تا ساعت ۱۷ تعطیل هستند.

محمدرضا صابری تاکید کرد: این تصمیم در جلسه فوق‌ العاده انجمن سینماداران که امروز -سه‌شنبه- ۲۵ مهر ماه- برگزار شد، اتخاذ شده است.

به گفته وی، تهیه‌ کنندگان فیلم‌ های روی پرده موافقت خود را با این تصمیم اعلام کرده و تصمیم تعطیلی سینماها با همراهی آنها گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز بامداد ۲۳ مهرماه با انتشار اطلاعیه‌ ای در صفحه اجتماعی خود از قتل داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران و همسرش وحیده محمدی‌ فر خبر داد.

داریوش مهرجویی نویسنده، یکی از کارگردانان برجسته سینمای ایران و از چهره‌ های اصلی موج نوی سینمای ایران متولد سال ۱۳۱۸ بود، وی علاوه بر فعالیت در سینما، به نوشتن رمان و ترجمه نیز می‌ پرداخت. در سال ۱۳۹۳ از سوی سفیر فرانسه جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه به او اهدا شد. مهرجویی فارغ‌التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) آمریکا بود.

گاو، هامون، دایره مینا، اجاره‌ نشین‌ ها، سارا، پری، لیلا، مهمان مامان، سنتوری و لامینور از فیلم‌ های مهرجویی است.

خانه سینما در پی قتل هولناک این کارگردان سینما از ۲۴ مهر ماه 1402 به نشانه احترام، سه روز عزا برای اهالی سینما و دوستداران مهرجویی و همزمان با مراسم تشییع نیز یک روز تمام پروژه‌ های سینمایی در سراسر کشور تعطیل اعلام کرده است.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مهرجویی و همسرش ساعت ۱۰ روز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه در پهنه رودکی، مقابل تالار وحدت برگزار و برای خاکسپاری به قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه می‌ شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا