اقتصاد هنرسینماکسب و کار

تکذیب حرف‌های سخنگوی سینماداران؛ سینما مرکزی «دایر» است

خبری در تاریخ شانزدهم ماه جاری به نقل از خبرگزاری مهر در بانی‌فیلم منتشر شد که در آن محمدرضا صابری سخنگوی انجمن سینماداران گفته بود تعداد هفت سینمای شهر تهران از جمله سینما مرکزی در میدان انقلاب متعلق به بنیاد خیریه کامرانی، مجوز تغییر کاربری گرفته‌اند.


به گزارش دیده بان هنر و به نقل از بانی فیلم؛ صابری سایر سینماهایی که کاربری‌شان تغییر کرده را سینماهای پارس، حافظ، عصر جدید، اروپا، استیل و سعدی عنوان کرده بود.
پس از انتشار این خبر، جوابیه‌ای از سوی بنیاد کامرانی به دست‌مان رسید که مطالب مطرح شده در مورد تغییر کاربری سینما مرکزی را غیرواقعی و کذب خوانده است.
نامه مدیرعامل بنیاد کامرانی را خطاب به بانی‌فیلم بخوانید:

مدیر محترم بانی‌فیلم
با سلام
احتراماً پیرو انتشار مطلبی با تیتر «پایان دردناک ۷سینمای پایتخت» در تاریخ ۱۴۰۱/۹/۱۶ به استحضار می‌رساند مطلب مذکور در مورد مجموعه سینما مرکزی متعلق به بنیاد کامرانی غیرواقعی و کذب بوده و این بنیاد به هیچ عنوان هیچ تقاضایی جهت تغییر کاربری سینما مرکزی به هیچ ارگان یا نهادی ارایه نکرده و علی رغم همه شرایط نامساعد اقتصادی، کرونا، کمبود فیلم و… به فعالیت خود در حوزه سینما و تئاتر و اکران فیلم علاقمند و مقید است.
همچنین از آنهایی که تیتر مذکور اطلاع‌رسانی غیرواقعی از تعطیلی و تغییر کاربری این سینما محسوب گردید و باعث خسارت مادی و معنوی شده است تقاضا می‌گردد مطابق قانون مطبوعات کشور این مکاتبه بنیاد را عیناً به عنوان تکذیبیه در اسرع وقت منتشر نمایید در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی اقدام خواهد شد.
با تجدید احترام
مریم کامرانی
مدیرعامل
۱۴۰۱/۹/۲۰

****
پاسخ بنیاد کامرانی به موارد نادرست مطرح شده در حرف‌های سخنگوی انجمن سینماداران از آن رو دارای اهمیت است که این سخنان توسط فردی بیان شده که علی‌القاعده باید صلاحیت ورود و بیان چنین مواردی را داشته باشد.
شنیدن ادعاهای نادرست و سخنان غیرواقعی از سوی محمدرضا صابری که خود سالهاست در حوزه سینماداری برای بنیاد مستضعفان فعالیت داشته بسیار عجیب و تعجب‌برانگیز است.
به نظر می‌رسد طرح چنین مطالبی از سوی سخنگوی سینماداران را باید نوعی ترغیب مسئولان دولتی برای دادن مجوز تغییر کاربری سینماها قلمداد کرد!!
مسلم است تکذیب خبر تغییر کاربری سینما مرکزی که یکی از سالن‌های نوستالژیک سینمایی پایتخت، به خودی خود خبری امیدوارکننده برای دوستداران سینما به شمار می‌آید اما نباید فراموش کرد که بقا و ماندگاری سالن‌های سینمایی تنها در گرو تصمیم‌های مهمی است؛ همه می‌دانیم تا شرایط اقتصادی این مجموعه‌ها تکافوی هزینه‌های آنها را ندهد، ادامه فعالیت‌های‌شان چرخه باطل اقتصادی‌ست. اطمینان داریم توجه کردن به چنین مواردی سالهاست در تصمیم‌های مدیران دولت‌های مختلف مورد غفلت قرار گرفته است…

لینک کوتاه: https://didehbanhonar.ir/?p=1622

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا