سینما

توجه ویژه سازمان سینمایی به پژوهش های کاربردی در عرصه سینما

قادر آشنا در نشست خبری پنجمین دوره جایزه سال سینمای ایران مطرح کرد

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی گفت: تا پایان امسال همه پژوهش های سال های اخیر سازمان سینمایی در سامانه اختصاصی بارگذاری می شود.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ نشست خبری و رونمایی از پوستر پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران پیش از ظهر امروز دوشنبه چهاردهم آذر با حضور قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی و امیررضا مافی دبیر جایزه و مینو خانی، عضو هیئت انتخاب و داوری برگزار شد.
قادر آشنا در این نشست گفت: سازمان سینمایی در راستای توجه ویژه به امر پژوهش، فراخوانی را با هدف  تعیین اولویت های پژوهشی در حوزه سینما منتشر کرد که بر اساس آن دویست و پنجاه اولویت در چهار سرفصل احصا شد.
وی با اشاره به محتوای آثار ارسالی به پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران، گفت: وضعیت اکران بین المللی سینمای ایران، اکران فیلم های خارجی در ایران، اقتصاد سینما و نسبت سینما با هویت دینی و ملی ایرانیان از جمله موضوعات مورد توجه در این دوره از جایزه است.
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال همه پژوهش های سال های اخیر سازمان سینمایی در سامانه پژوهش های سازمان بارگذاری شود.
همچنین در این نشست، امیررضا مافی دبیر پنجمین دوره جایزه پژوهش سال سینما با اشاره به شکاف میان سینما و پژوهش در ایران گفت: جایزه پژوهش سال سنگ بنای درخشان و حلقه وصل سینما و پژوهش است.
وی ادامه داد: جایزه پژوهش سال سینمای ایران در پنجمین دوره، علاوه بر رویکردهای گذشته، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و منشور دولت مردمی را مورد توجه قرار داده است
مافی همچنین از اضافه شدن بخش ویژه به پنجمین دوره جایزه پژوهش سال سینما خبر داد و گفت: با هدف بزرگداشت دکتر امیرحسن ندایی، جایزه ویژه دبیر جشنواره در نظر گرفته شده است.
دبیر جایزه پژوهش سال سینما با اشاره به فقر نظریه پردازی در سینمای ایران گفت: برای گره خوردن سینما با پژوهش علاوه بر وقوف مسئولان و سینماگران به اهمیت این حوزه، نیازمند توجه به گونه های تازه پژوهش همچون جستار هستیم.
وی با معرفی مینو خانی، محسن بهلولی، وحیدالله موسوی، رامتین شهبازی، عبدالله بیچرانلو، مسعود سفلایی و مجید سلیمانی ساسانی به عنوان هیات انتخاب و داوری جایزه پژوهش سال سینما گفت: از میان نود و دو اثر رسیده به جایزه، سی و هشت اثر به داوری نهایی راه یافته که آثار برتر روز بیست و نهم آذرماه در مراسم اختتامیه در موزه سینما معرفی خواهند شد.
گفتنی است، در این نشست از پوستر پنجمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران با حضور قادر آشنا و امیررضا مافی رونمایی شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا