سبک زندگیسینماکسب و کار

بیانیه تند خانه سینما درباره احکام قضایی توهین آمیز برای هنرمندان

خانه سینما درباره احکام قضایی توهین آمیز برای هنرمندان بیانیه‌ ای صادر کرد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از روابط عمومی خانه سینما؛ در این بیانیه آمده است:
ظاهرا مسابقه صدور احکام توهین آمیز که همزمان وهن خود قوه قضاییه است وارد مرحله جدیدتری شده است. دانستن اینکه در پشت صحنه این احکام چه می‌ گذرد مستلزم داشتن اطلاعات بیشتری است که فعلا از عهده ما برنمی‌ آید ولی اینکه در خصوص همکارانمان چنین احکامی صادر می‌ شود برایمان مهم است.
خطاب به مسئولین مرتبط اعلام می‌ کنیم اگر گمان می‌ کنید با صدور چنین احکام تحقیرآمیزی به حل مشکلات، نزدیک شدن دل‌ ها، ایجاد نشاط و امید و تقویت امنیت ملی کمک می‌ کنید این گوی و این میدان، تا به حال موفق نبودید و از این پس هم همین طور خواهد بود.
ضمن آنکه رویدادهای مورد علاقه‌ تان هم در پیش است و جامعه هنری کشور هم هوشمندانه نظاره گر و فعال خواهند بود.

گفتنی است ضرورت تاسیس این نهاد صنفی در سال 1368 از سوی مدیران وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشخیص و بر همین اساس مسوولیت فراخوان صنوف سینمایی ، تدوین اساسنامه و آیین نامه های داخلی بر عهده تعدادی از هنرمندان به عنوان هیات مدیره اولیه گذاشته شد. طی قریب چهار سال فعالیت غیر رسمی خانه سینما که به جذب و فراخوان اصناف سینمایی گذشت ، مکان مشخصی برای فعالیت خانه سینما وجود نداشت و بسیاری از جلسات هیات مدیره انتصابی در محل بنیاد سینمایی فارابی تشکیل و تدوین و تنظیم اساسنامه به گروهی کارشناس واگذار شد. سرانجام پس از راه اندازی و عضویت نزدیک به بیست انجمن و کانون در خانه سینما ، مقدمات آغاز فعالیت رسمی آن فراهم و بر همین اساس در مهرماه 1372 فعالیت رسمی خانه سینما با ثبت آن در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری تهران شروع شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا