تئاترسبک زندگی

بازیگر نمایش «در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد قصه‌ساز»: در خواب، کابوس‌های شبانه شهرزاد را می‌بینم

بازیگر نمایش «در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد قصه‌ساز» گفت: در شهر اصفهان من را شهرزاد صدا می‌زنند و خودم در خواب، کابوس‌های شبانه شهرزاد را می‌بینم.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ نمایش «در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد قصه‌ساز» به نویسندگی شهرام احمدزاده و کارگردانی پویا عطایی از اصفهان از آثار چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر روز یکشنبه، ۹ بهمن در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

قصۀ در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد قصه ساز دربارۀ شهرزاد قصه‌گوست که در مسیر خود به یک حادثۀ تاریخی و جذاب گره می‌خورد.

ساناز نوربخش، بازیگر این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با بیان این که این نمایش حدودا یک سال و نیم است که در جشنواره های متعدد اجرا می‌شود، اظهار داشت: در سوگ شب هزار و یکم شهرزاد قصه‌ساز در جشنواره های خارج کشور پذیرفته شده و به یاری صاحب کار در جشنواره‌های آیین سنتی و همدان و اصفهان برگزیده شده است. من برای این تئاتر در جشنواره استان اصفهان جایزه بازیگری زن را گرفتم.

وی با تاکید بر این که این تئاتر تلفیقی است و ما نمی خواهیم چیزی را مستقیم بگوییم، اظهار داشت: همه می‌دانیم یک دختر پارسی به نام شهرزاد هر شب یک داستانی برای پادشاه ستمگری می گفته تا پادشاه مرگش را به تعویق بیاندازد. این داستان یکی از داستان های شب دختر است که داستان واقعی کربلا را روایت می‌کند. او به آب نوشیدن حضرت عباس(ع) اشاره دارد و صحنه به صحنه می‌بیند. حتی جمله کیست که مرا یاری کند را می شنود. شهرزاد مرتب دارد خودش را انکار می کند تا از دست سلطان جنون فرار کند.

نوربخش افزود: شخصیت شهرزاد بخشی از وجود من شده است و با این نقش دارم زندگی می کنم. در شهر اصفهان من را شهرزاد صدا می‌زنند و خودم در خواب کابوس‌های شبانه شهرزاد را می‌بینم.

به گفته وی یکی از همسران امام حسین(ع) که در کربلا حضور داشته اند، ایرانی بوده اند. پس ایران با واقعه کربلا ارتباط دارد.

نوربخش با اشاره به حضور سه بازیگر زن در نمایش گفت: هر سه نفر یک نفر و یک شخصیت هستیم و این دیالوگ ها بین سه نفر تقسیم و پاسکاری می شود. در طول کار هم واقعا هر سه نفر به یک نفر تبدیل شده ایم. چون به لحاظ عاطفی به هم نزدیک هستیم.

وی افزود: بار اول است که در جشنواره تئاتر فجر شرکت می کنم. به نظر من جشنواره تئاتر فجر نسبت به جشنواره های دیگر تخصصی تر است. البته من به خاطر تمرین هایم دیر به جشنواره رسیدم و هنوز نمایش‌های بقیه را ندیده‌ام.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا