تلویزیون

این عکس پریا مردانیان همه را شوکه کرد

پریا مردانیان بازیگر و مترجم ایرانی است که در آثاری چون سرزمین کهن و پرونده ای برای سارا ایفای نقش کرده و در سرزمین کهن نقش شاپرک یک دختر اشرافی را نیز داشته است.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از شمانیوز؛ پریا مردانیان متولد 10 تیر سال 1377 در شهر تهران است و اصالتا آذری است.  پریا مردانیان مدرک کارشناسی مهندسی صنایع دارد. پریا مردانیان مدیر روابط عمومی انتشارات و مترجم زبان ترکی استانبولی و انگلیسی است. پریا مردانیان هیچ خواهر و یا برادری ندارد و تک فرزند خانواده است. پدر پریامردانیان بازنشسته است و مادرش دستیار دندانپزشک. پریا مردانیان در سریال گیله وا بازیگر نقش آرویک است.

او تئاتر را در سال 1392 شروع کرد. نخستین فیلمی که در آن ایفای نقش کرد در سن 6 سالگی و در فیلم ویدیویی داستان پاییزی به کارگردانی اسماعیل فلاح پور و نخستین سریالی که در آن ایفای نقش کرد، سریال کلانتر به کارگردانی محسن شاه محمدی است.

او از جمله بازیگران خردسال سینما و تلویزیون است و با ترلان پروانه و سهند جاهدی و آرمیتا مردانی همدوره بوده که اکنون وارد سن جوانی شده و در آثار متعددی ایفای نقش کرده است.

از آخرین آثار پریا‌مردانیان در سال 97_98 می‌ توان به ایفای نقش آرویک در گیله وا اشاره کرد. پریا مردانیان در این سریال عاشقانه‌ ی تاریخی با بازیگرانی چون ستاره اسکندری ,حمیدرضا پگاه, امیر حسین صدیق هم بازی است. او بازیگر نقش آرویک، دختری ارمنی و عاشق پیشه است.

نقاشی می‌کند. به زبان های انگلیسی و ترکی استانبولی اشراف دارد. اهل مطالعه است و علاقه زیادی به کتاب هایی چون داستان های هری پاتر، کیتی، جودی، هنری زلزله، اطلس جانوران، دائره المعارف و …‌ دارد. از فیلم های مورد علاقه وی نیز می توان به فیلم های هیجانی، دل نوازان، شمس العماره، مسافران، و … اشاره کرد.

گفتنی است سیدجمال سید حاتمی کارگردانی دوم سریال را در کنار کمال تبریزی بر عهده داشته است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا