اقتصاد هنر

انجمن‌های فرهنگی قزوین احیا می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برنامه ریزی برای احیای دوباره انجمن های فرهنگی استان قزوین در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ حسین براتی  در مراسم جشن مهر سینما که در سینما بهمن قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه مجتمع جدید فرهنگی استان امسال به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: این مجتمع جدید فرهنگی با طراحی فاخر، تامین اعتبار شده و تا پایان سال جاری برای اهالی هنر قزوین افتتاح می شود.

به گفته وی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از تمامی ظرفیت‌های عمرانی و اعتباری موجود استفاده کرده است تا این ساختمان در کمترین زمان ممکن آغاز به کار کند.

براتی بر فعالیت مجدد ۱۰ انجمن فرهنگی و هنری این استان تاکید کرد و یادآور شد: فعال کردن انجمن‌ها بخش دیگری از کارهای زمین مانده در حوزه فرهنگ و هنر قزوین است که مقدمات کارهای قانونی آن برای احیا و فعالیت دوباره آنها در دستور کار قرار دارد.

این مسوول اضافه کرد: امیدواریم با تعامل بیشتر و همکاری اهالی حوزه فرهنگ و هنر بتوانیم گام‌هایی را در راستای اعتلای هنر استان برداریم و مسیر روشن و با نشاط و امیدی را بر افتخارات این استان بیافزاییم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه درک متقابل در جامعه فرهنگ و هنر سبب شده تا بتوانیم برنامه‌های خوبی را برای رشد و توسعه استان تدوین کنیم.

در پایان این مراسم ۱۸ سینماگر قزوینی در حوزه‌های مختلف سینمایی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

علی ملازینل پیشکسوت بازیگری در سینما و تئاتر، سید یحیی عرشی ها پیشکسوت سینما و عکاسی، مرتضی متولی تهیه کننده، مجید نورالله پور فیلمبردار و عکاس پیشکسوت، شهرام رحیمی فیلمبردار جوان، محمد برادران طراح جلوه های ویژه بصری سینما، امیرصفت کیا هنرمند جلوه های ویژه بصری، محمدرضا رحمانی کارگردان سینما، عطا مجابی کارگردان سینما، بابک سبحانی نژاد نویسنده و فیلمنامه نویس، گیتی باقری فیلمنامه نویس، فرهاد نجفی فرد تدوینگر و فیلمساز، حامد کلجه ای تدوینگر و مستندساز، ابراهیم قاسمی بازیگر، آزاده کرم بخش مدیرمسوول آموزشگاه سینمایی، علیرضا طاهری انیمیشن ساز، میلاد حبیبی و کامران بصیری مدیران سینما از جمله تجلیل شدگان در این مراسم بودند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا