تلویزیونسینماکسب و کار

از واکنش به حادثه شاهچراغ تا بازگشت رشیدپور، گلزار و هاشمی به تلویزیون

واکنش تعدادی از هنرمندان به حادثه تروریستی شاهچراغ، ماجرای حضور یک فیلم ایرانی در اسکار ۲۰۲۴، گفت‌وگویی با سازنده سریال «عقرب عاشق»، درهای باز صداوسیما به روی رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار و بازگشت بهمن هاشمی، جزییات مراسم تشییع پیکر محمد اسماعیلی و توضیحاتی درباره ثبت جهانی «دریاچه هامون» از اخبار فرهنگی هنری ۲۳ مردادماه بود.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا ، جمعی از هنرمندان به حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ در شیراز و شهادت و زخمی شدن جمعی از هموطنانمان واکنش نشان دادند و این اتفاق را محکوم کردند.

محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده سینما، پرویز فلاحی‌پور بازیگر سینما و تلویزیون، و مهوش صبرکن بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگوهایی با ایسنا، و مجید مجیدی در نشست رویداد «تصویر دهم» نسبت به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند. تعدادی از هنرمندان هم در صفحه‌های شخصی‌شان در این‌باره واکنش داشتند.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیامی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را محکوم کرد و تسلیت گفت.

به داغ‌های مکرر شیراز…

داستان فیلم ایرانی در اسکار ۲۰۲۴ چیست؟

در ادامه اخبار روز دوشنبه اعلام شد که سینمای تاجیکستان امسال با فیلمی ایرانی در رقابت شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از همدان می رود؟

از سویی، به‌دلیل همکاری نکردن و انجام ندادن تعهدات استانداری همدان، میزبانی این استان برای بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با چالشی جدی و ابهام روبه‌رو شده است. از این رو  استان میزبان و زمان دقیق برگزاری بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، متعاقبا اعلام خواهد شد.

صبر کنید! برای قضاوت درباره «عقرب عاشق» زود است

گفت‌وگویی هم با سیدرضا محقق، تهیه‌کننده سریال «عقرب عاشق» داشتیم که در ژانر علمی، تخیلی و فانتزی از پلتفرم نماوا در حال پخش است و تاکنون پنج قسمت از این سریال ۲۰ قسمتی عرضه شده است. سازنده سریال «عقرب عاشق» در این مصاحبه خطاب به مخاطبانش گفت: «صبر کنید. فعلا پنج قسمت از سریال پخش شده، «عقرب عاشق» را زود قضاوت نکنید. اتفاقات خوبی در راه است.»

درهای باز صداوسیما به روی رشیدپور و گلزار

طی روزهای اخیر بازگشت رضا رشیدپور و همچنین محمدرضا گلزار به عرصه اجرا در تلویزیون، به شکل‌های مختلف مطرح و درباره آن اظهار نظر شده است؛ رسانه‌ها در روزهای اخیر از بازگشت این دو چهره شناخته‌شده به تلویزیون خبر دادند و برخی حتی جزییات برنامه‌هایشان را هم اعلام کردند؛ با این همه خبر هنوز از سوی معاونت سیما یا شبکه پخش‌کننده به تایید رسمی نرسیده است؛ اما در شرایطی که امروز خبرگزاری صداوسیما هم خبر را منتشر کرده است، به نظر می‌رسد باید بازگشت این دو را به صداوسیما تا حد زیادی قطعی دانست.

بهمن هاشمی به «میدون» تلویزیون بازگشت

همچنین بهمن هاشمی که چندین سال از فضای اجرا دور و پیش از این مجری برنامه‌های شبکه دو و پنج سیما بوده، با برنامه «میدون» به حوزه اجرا بازمی‌گردد.

آغاز به‌کار نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا

همچنین خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد به نمایندگی از صنعت نشر ایران، با عرضه بیش از ۳۳۰ عنوان کتاب از ۳۰ ناشر به زبان عربی در نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا حضور دارد.

یادی از ناصر فرهنگ‌فر

افزون بر این‌ها، ۲۳ مردادماه سالروز درگذشت نوازنده برجسته تنبک و مدرس موسیقی سنتی ایرانی یعنی زنده‌یاد ناصر فرهنگ‌فر است که ‌پس از یک دوره کناره‌گیری و انزوای کاری در روز پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۷۶ در ۴۹ سالگی چشم از جهان فروبست. در گزارشی به زندگی هنری او پرداختیم.

جزییات مراسم تشییع پیکر محمد اسماعیلی

در ادامه هم اعلام شد که جزئیات مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد محمد اسماعیلی از استادان نوازندگی تنبک که یکشنبه ۲۲ مرداد در ۸۸ سالگی درگذشت، مشخص شد.  پیکر این هنرمند فقید روز چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع خواهد شد.

حمیدرضا اردلان دبیر جشنواره موسیقی جوان ماند

همچنین معاون وزیر در امور هنری در فاصله کمتر از یک ماه پس از پایان شانزدهمین جشنواره موسیقی جوان در حکمی حمیدرضا اردلان را به عنوان دبیر هفدهمین جشنواره موسیقی جوان منصوب کرد.

توضیحاتی درباره ثبت جهانی «دریاچه هامون»

در نهایت این‌که معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان درباره وضعیت ثبت جهانی «دریاچه هامون» به عنوان میراث طبیعی، با توجه به وضعیت آن گفت: «هامون» فقط میراث طبیعی نیست و می‌توان آن را به عنوان یک میراث معنوی به ثبت رساند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا