اقتصاد هنرتئاترسینما

از دستور فوری در پی قاچاق فیلم‌ها تا نمایش حمید جبلی در تئاترشهر

دستور فوری رئیس سازمان سینمایی در پی قاچاق پیاپی چند فیلم سینمایی اکران‌نشده، «سوسمار» حمید جبلی در تئاتر شهر، تعطیلی یک‌روزه تئاترها در پایان هفته، گزارشی از اقدامات گروه ادبیات معاصر فرهنگستان، تشییع پیکر هنرمند برجسته هنرهای تجسمی، سرنوشت ۳۶۸۰ شیء تاریخی توقیف‌شده، کشف و ضبط ۱۰ سکه قاچاق و دستگیری ۲ نفر و کشف ۱۷ گور تاریخی در رامسر از اخبار فرهنگی – هنری ۲۹ مردادماه بود.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا ، پس از قاچاق پیاپی چند فیلم سینمایی اکران‌نشده، دستور فوری از سوی محمد خزاعی، رییس سازمان سینمایی برای بررسی این موضوع صادر و این احتمال مطرح شده که انتشار غیرقانونی فیلم‌ها سازمان‌یافته باشد.

خزاعی: پیگیر احکام صادرشده برای سینماگران هستیم

رئیس سازمان سینمایی همچنین در هفتاد و دومین جلسه شورای معاونین و مدیران این سازمان با اشاره به برخی احکام صادرشده اخیر برای سینماگران گفت: انتظار می‌رود در شیوه برخورد با هنرمندان و سینماگران مراقبت بیشتری صورت گیرد.

مرگ بازیگر سریال «This Is Us» 

کشف جسد منتقد روسی پس از یک ماه

«ران سیفس جونز»، بازیگر برنده جایزه امی که بیشتر برای بازی در نقش ویلیام هیل در سریال «This Is Us» (این ما هستیم) شهرت داشت، در سن ۶۶ سال درگذشت.

این در حالی بود که جسد «الکسی مدودف» منتقد فیلم و مدیر برنامه چندین جشنواره فیلم در روسیه پس از یک ماه ناپدیدی در منطقه‌ای نزدیک به راه‌آهن در مسکو پیدا شد.

نمایشی که دردها آرام می‌کند

عمار تفتی نیز که از یکشنبه شب نمایش «دردنوشان» را روی صحنه برد، مژده داد که این نمایش دردها را تسکین می‌دهد. این اثر نمایشی به نویسندگی و کارگردانی عمار تفتی تا ۱۳ شهریورماه هر روز ساعت ۱۹:۱۵ و به مدت ۷۰ دقیقه روی صحنه است.

جدیدترین خبر از «سوسمار» حمید جبلی و رحمت امینی

همچنین نمایش «سوسمار» که جدیدترین همکاری حمید جبلی و رحمت امینی به شمار می‌آید، برای اجرا به مجموعه تئاترشهر رسید. بهار مشیری، ابوذر ‌ساعدی، فرزاد ‌برهمن، عرفان معصومی و نوید ‌جهانزاده بازیگرانی هستند که در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردارند و از ۶ شهریور در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

تعطیلی یک‌روزه تئاترها در پایان هفته

در خبری هم اعلام شد که تالارهای نمایشی کشور به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، از اذان مغرب چهارشنبه تا اذان مغرب پنجشنبه این هفته اجرایی ندارند.

در دومین نشست شورای عالی کانون نمایش‌نامه‌نویسان چه گذشت؟

افزون بر این‌ها، در دومین نشست شورای عالی کانون نمایش‌نامه‌نویسان در احکام جداگانه‌ای، اعضای شورای عالی مشاوران کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران منصوب شدند.

از کارگاه چرمشیر تا خبرهایی از پروانه نمایش غیرسینمایی

گزارشی از حضور محمد چرمشیر در سنگلج، جلسه‌ای درباره تئاتر در کانون پرورش فکری، خبرهایی از برخی اجراهای تئاتری، و آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش غیرسینمایی از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر بود.

گزارشی از اقدامات گروه ادبیات معاصر فرهنگستان

همچنین سرپرست گروه ادبیّات معاصر فرهنگستان زبان و ادب فارسی از به فرجام رسیدن چندین طرح و برنامه پژوهشی خبر داد که در قالب ۳۱ مجموعه‌ کتاب‌ و دفتر به چاپ رسیده است.

معرفی مهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت

در ادامه خبر رسید که کشور فیلیپین به عنوان مهمان افتخاری در هفتاد و هفتمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت (FBF) در اکتبر ۲۰۲۵ حضور خواهد یافت. هفتاد و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از ۱۵ تا ۱۹ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۳ تا ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۴) برگزار می‌شود.

تشییع پیکر هنرمند برجسته هنرهای تجسمی

همچنین در روز یکشنبه، مراسم تشییع پیکر جلال شباهنگی، هنرمند سرشناس رشته‌های نقاشی، گرافیک و مجسمه از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

هنر ایران به ونیز می‌رود

ضمن این‌که، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در محل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با خبرنگاران این رسانه دیدار کرد. در جریان این بازدید پرسش‌هایی چون حضور ایران در بینال ونیز سال آینده، مدیریت مجسمه‌های شهری، خرید آثار هنری، نحوه برگزاری جشنواره تجسمی فجر ۱۴۰۲ و همچنین برنامه‌های آتی این دفتر و عملکرد نگارخانه‌ها، با او در میان گذاشته شد که مشروح این گفت‌وگو در هفته دولت منتشر خواهد شد.

۳۶۸۰ شیء تاریخی توقیف‌شده کجاست؟

پس از کشف و توقیف ۳۶۸۰ شیء تاریخی از یک باند قاچاق، این پرسش مطرح است که این اشیاء به کجا منتقل شده و چه خواهد شد؟ گزارش ایسنا را در این‌باره بخوانید.

کشف و ضبط ۱۰ سکه قاچاق و دستگیری ۲ نفر

همچنین فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی کشور از کشف و ضبط ۱۰ سکه‌ تاریخی مربوط به دوره‌های اشکانی، ساسانی و اسلامی در شهرستان نهاوند استان همدان و دستگیری دو نفر در این رابطه خبر داد.

کشف ۱۷ گور تاریخی در رامسر

بقایای حیوانات کمیاب در چین

در نهایت این‌که باستان‌شناسان با کاوش در محوطه باستانی «ایزگام دشت» در شهرستان رامسر استان مازندران، ۱۷ گور متعلق به عصر مفرغ میانی و «دوره آهن I» را کشف کردند. همچنین بقایای ۲۲۰۰ ساله تاپیر و پاندای غول‌پیکر قربانی‌شده در نزدیکی مقبره امپراتور چین کشف شد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا