سینما

از حضور محمد خزاعی تا نمایش بیش از ۱۰ سانس فوق‌العاده

چهارمین روز جشنواره فیلم فجر، آکنده از حواشی مثبت و دوست‌داشتنی بود، از حضور سرزده رئیس سازمان سینمایی و گفت‌وگوی پرتیتر با ایرنا گرفته تا خبر خوش نمایش بیش از ۱۰ نوبت فوق‌العاده اکران آثار کمتر مطرح جشنواره.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ حالا دیگر می‌توان با قاطعیت اعلام کرد که استقبال از آثار جشنواره، از آن‌چه تا پیش از شروع این رویداد تصور می‌شد، بهتر است. این مهم را می‌توان از شلوغی سینماها، صفوفی که برای ورود به سالن‌ها تشکیل می‌شود، افزایش سانس‌های فوق‌العاده و البته کم شدن بلیت‌های باقی‌مانده، به خوبی متوجه شد.

البته که فروکش کردن آمار مخاطبان سینماهایی که اکران معمولی دارند نیز می‌تواند مزید بر علت باشد چرا که هم‌اکنون فروش روزانه سینماها، نصف روزهای عادی خود شده درحالی‌که سال گذشته در چنین روزهایی که برخی، جشنواره را بایکوت کرده بودند، میزان استقبال از فیلم‌های روی پرده، نه‌تنها کاهش نیافت بلکه با افزایش قابل‌توجهی نیز همراه بود.

برای روز چهارم جشنواره، بیش از ۱۰ سانس فوق‌العاده تعریف شد. نکته جالب‌توجه آن‌که وقتی نام سانس فوق‌العاده به میان می‌آید، حواس‌ها به سمت آثار مخاطب‌پسندتری چون تمساح خونی و صبحانه با زرافه‌ها می‌رود اما میزان استقبال از فیلم‌ها به گونه‌ای است که بیشترین سانس فوق‌العاده در سینماهای تهران برای فیلم‌هایی چون شه‌سوار، آسمان غرب، تابستان همان سال، احمد، آبی روشن، مجنون و آغوش باز تعریف شد.

شاید خوش‌باورترین افراد به جشنواره نیز گمان نمی‌بردند که برخی از این فیلم‌ها، بتوانند سانس معمول خود را پر کنند چه برسد به اینکه بخواهند به سانس فوق‌العاده برسند.

در برج میلاد که خانه جشنواره فجر است، فیلم‌های دست ناپیدا، میرو، آغوش باز و انیمیشن ساعت جادویی به روی پرده رفتند که تقریبا تمام این آثار با استقبال خوبی مواجه شدند. تجربه سال گذشته بچه زرنگ که خیلی‌ها به گمان انیمیشن بودن، قید تماشای آن را زدند و بعد فهمیدند که اثر خوبی بوده، اینجا به کمک ساعت جادویی آمد تا آخرین سانس شب گذشته، با استقبال خوبی از سوی اهالی رسانه و منتقدان مواجه شود.

در روز چهارم، بیشترین سانس فوق‌العاده برای فیلم‌های شه‌سوار، آسمان غرب، تابستان همان سال، احمد، آبی روشن، مجنون و آغوش باز تعریف شد

مهم‌ترین مهمان روز چهارم برج میلاد، محمد خزاعی؛ رئیس سازمان سینمایی بود. خزاعی پس از بازدید از غرفه رسانه‌ها، برای دقایقی مهمان ایرنا بود و صحبت‌های مهمی را بر زبان آورد که مشروح آن به‌زودی منتشر می‌شود. خزاعی در این بازدید، ضمن اعلام ناراحتی قلبی خود از حذف سیمرغ مردمی به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها، از احیای این سیمرغ برای جشنواره سال آینده سخن گفت و میزان استقبال از آثار این دوره را خوب و فراتر از انتظار ارزیابی کرد.

از سینماهای مردمی نیز خبرهای خوبی مخابره می‌شود. از امروز و با اضافه شدن مراکز استان‌ها، میزان واکنش‌ها به آثار جشنواره، بیشتر هم می‌شود. همچنین در این روز نیز چندین بازیگر در سینماهای مردمی حضور یافته و فیلم موردنظر خود را با سینمادوستان به تماشا نشستند.

همچنین در شبکه‌ها و کانال‌های اجتماعی نیز بحث بر سر آثار جشنواره حسابی داغ است. مهم‌ترین محور این بحث‌ها در مورد سفارش به تماشای فیلم‌های موردپسند است که این پیشنهادها، زمینه خوبی را برای تبادل‌نظر و بحث در گروه‌های اجتماعی رقم زده است. نکته جالب این تبادل‌آرا آن است که نام فیلم‌هایی به‌عنوان آثار پیشنهادی برده می‌شود که شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که در لیست پیشنهادی کسی قرار بگیرد.

جشنواره کم‌کم دارد به نیمه‌های خود نزدیک می‌شود اما هنوز فیلمی که بتواند برای اهالی رسانه در مقام غافلگیری ظاهر شود، رونمایی نشده است. اتفاقی که امید است طی روزهای آینده به وقوع بپیوندد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا