تئاتر

«آقا لیلا» روایت خوزستان است

مهدی حیدری کارگردان نمایش «آقا لیلا» می‌گوید: نمایش ما معرفی کاملی از استان خوزستان در زمان جنگ است و تلاش می‌کنیم با اجرایی تاثیرگذار ، پیام نمایش را به بهترین شکل به مخاطبان ارائه کنیم.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛ نمایش «آقا لیلا» نوشته مهرداد کوروش نیا و کار مهدی حیدری از بندر امام خمینی، یکی از آثار برگزیده جشنواره تئاتر استان خوزستان برای حضور در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور است.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور- منطقه ۲ به میزبانی استان بوشهر از ۱۴ تا ۱۷ دی ۱۴۰۱ دی ماه میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان به تئاتر خواهد بود و نمایش «آقا لیلا» به کارگردانی مهدی حیدری به عنوان اولین اجرای این رویداد هنری روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه ساعت ۱۰ در پلاتو صفیری بوشهر روی صحنه خواهد رفت.

کارگردان این نمایش «آقا لیلا» درباره داستان و درون مایه آن گفت: مردی که در زمان جنگ زن خود را ازدست‌ داده، مردم دلیل مرگ زنش را خود مرد می‌دانند و به همین دلیل مجبور می‌شود از شهر خود به شهری دیگر مهاجرت کند. حال ۲۰ سال از دوران مهاجرت می‌گذرد و همچنان سایه مرگ مادر بر فرزندان مرد تأثیر دارد. در پایان اتفاقات تلخی گریبان گیر مرد و خانواده می‌شود.

حیدری اصلی‌ترین دلیل انتخاب این نمایشنامه را تأثیر مخرب جنگ برشمرد و افزود: تأثیرات مخرب جنگ تاکنون همچنان گریبان گیر خانواده‌های بسیاری از هموطنان ما بوده است و هنوز افراد زیادی با یادگاری‌هایی تلخی که در زمان جنگ داشتند در حال زندگی کردن هستند.

کارگردان نمایش «آقا لیلا»  ادامه داد: نمایش ما معرفی کاملی از استان خوزستان در زمان دفاع مقدس و بعد از جنگ است که به شیوه زیبایی روایت می‌شود.

برگزیده سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در ادامه با توجه به برگزاری مجدد جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای افزود: احیای جشنواره تئاتر مناطق بعد از هفت سال قطعاً در تبادل هنری و فرهنگی استان‌های کشور و گروه‌های نمایشی تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت و نمایش‌های برگزیده استان‌ها باکیفیت قابل قبولی در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا خواهند شد.

مهدی حیدری گفت: تلاش کرده‌ایم نماینده خوبی برای استانمان باشیم و بتوانیم با یک اجرای خوب و تأثیرگذار، پیام نمایش را به بهترین شکل به مخاطبان ارائه کنیم و تجربه خوبی در این جشنواره داشته باشیم.

این کارگردان در پایان افزود: امیدوارم که هنر مقدس تئاتر و همچنین هنرمندان این عرصه به شکل ویژه دیده شوند. چون تئاتر یک هنر و فرهنگ ناب است که اگر حمایت شود، قطعاً از نظر فرهنگی تأثیر خوبی در جامعه خواهد داشت.

استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، هرمزگان و مناطق آزاد قشم و اروند در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور- منطقه ۲ که از تاریخ ۱۴ تا ۱۷ دی‌ به دبیری عبدالرحیم افروغ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار می‌شود، حضور دارند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا