سبک زندگیکسب و کار

مهاجرت در ۷۵سالگی؛ عباس قادری به آمریکا رفت

عباس قادری خواننده معروف سبک کوچه‌ بازاری از ایران مهاجرت کرد.


به گزارش دیده بان هنر و به نقل از بانی فیلم؛ برخی از خبرهایی که در فضای مجازی منتشر شده مقصد این خواننده کوچه بازاری را شهر لس‌ آنجلس عنوان کرده‌ اند.
شهرام قادری پسر این خواننده قدیمی ایرانی که مدتی هم به عنوان مجری با شبکه تلویزیونی حمید شب‌ خیز در لس‌ آنجلس همکاری داشت، خبر مهاجرت پدرش را تایید کرد.
عباس‌قادری به همراه تعدادی دیگر از خوانندگان کوچه‌ بازاری پیش از انقلاب، از محبوبیت فراوانی برخوردار بود. نعمت‌ اله آغاسی، حسن نظری، حسن شجاعی، ایرج مهدیان، جواد یساری و شماری دیگر از خوانندگان سبک کوچه‌ بازاری برای سال‌ ها طرفداران زیادی در میان ایرانیان داشتند.
عباس قادری متولد سال ۱۳۲۶ در تهران است. در دوران طفولیت شروع به انجام فعالیت‌ هایی در عرصه موسیقی کرد. به‌ طوری‌ که ابتدا در سنین نوجوانی در جمع همکلاسی‌ ها و بیشتر در اردوهای پیش‌آهنگ مدارس آن دوران می‌ خواند و بعدها با فعالیت‌ های هنری در تئاتر ادامه داد ولی فعالیت هنری عباس قادری به‌ طور جدی و حرفه‌ای از سن هجده سالگی آغاز شد، که باید راهنمایی‌ ها و تشویق‌ های استاد انوشیروان روحانی را یکی از مهمترین عوامل آغاز فعالیت جدی و حرفه‌ ای او دانست. اولین آهنگ عباس قادری آهنگی بود به اسم چیزی که عوض داره گله نداره که بعد از عرضه، با استقبال خوبی از طرف مردم رو به رو شد و بعد از این آهنگ او صدها ترانه خاطره انگیز دیگر هم اجرا کرد. عباس قادری تنها خواننده‌ای از نسل خوانندگان مردمی ایران است که بعد از انقلاب ۱۳۵۷ دست از کار خود نکشید و همچنان کارش را تا به امروز ادامه داده‌ است. عباس قادری دارای دو دختر و دو پسر به نام‌های علیرضا و شهرام است که آهنگ‌های جدیدش از ساخته‌های شهرام است و همچنین تعدادی از آهنگ‌های قدیمی عباس قادری توسط شهرام قادری دوباره تنظیم و بازسازی شده‌ است. وی باجناق زنده یاد احمد پور مخبر بازیگر سینما و تلویزیون بود.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا