اقتصاد هنرسبک زندگیسینماکسب و کار

عینک گرد به کدام بازیگر ایرانی بیشتر می‌آید؟

وقتی صحبت از عینک گرد می‌شود، کسی جز جان لنون افسانه‌ای را به‌خاطر نمی‌آوریم. این خواننده شهیر و البته فقید که با آهنگ زیبای «تصور کن» یا به‌قول فرنگی‌ها imagine در میان همه معروف است با عینک‌های گردش روی صحنه‌ کنسرت‌ها و موقعیت‌های مختلف ظاهر می‌شد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از چی بپوشم؟؛ خیلی‌ها هنوز هم به عینک‌هایی با فریم گرد، عینک جان لنونی می‌گویند. عینک‌های گرد مناسب صورت هرکسی نیستند. برای اینکه بگوییم، چنین قابی از عینک بیشتر مناسب چه کسانی است، برایتان با هنرپیشه‌های ایرانی مثال می‌زنیم. آماده‌اید؟ ببینیم که عینک گرد مناسب چه نوع صورتی است و کدام هنرپیشه‌ها با چنین مدلی از قاب زیباتر و خوش‌تیپ‌تر شده‌اند.

مهتاب کرامتی

عینک گرد بازیگران ایرانی

کرامتی از هنرپیشه‌های خوش‌چهره ایرانی است. او توانسته کارنامه ارزشمندی از آثاری مهم برای خود تدارک ببیند و از چهره‌های شاخص سینمای ایران است. او در زمینه استایل و پوشش هم از خوش‌لباس‌هایی است که ضمن سادگی، آراسته و چشم‌گیر ظاهر می‌شوند. مهتاب کرامتی صورتی بیضی دارد و انواع مدل‌های عینک برای صورتش مناسب هستند. تصویر او با عینکی گرد را هم در عکس بالا مشاهده می‌کنید و همان‌طور که می‌بینید، این مدل برای چهره او بسیار مناسب بوده است. کسانی که شکل چهره‌ای شبیه مهتاب کرامتی دارند، دستشان در انتخاب فریم‌های گوناگون عینک کاملا باز است.

کاوه آفاق

عینک گرد بازیگران ایرانی

آفاق پیش از آنکه هنرپیشه باشد در دنیای موسیقی راک چهره‌ای شناخته‌شده است. او از سال‌های بسیار دور در زمینه موسیقی فعالیت می‌کند و طیف طرفدارانی مخصوص به خود دارد که حسابی شیفته آثارش هستند. اگر با او آشنایی ندارید، حتما آلبوم «با قرص‌ها می‌رقصد» یا تک‌آهنگ‌های او را گوش کنید. کاوه آفاق در زمینه بازی در سریال، تئاتر و فیلم‌های سینمایی هم فعال است. یکی از آخرین نقش‌آفرینی‌هایش در فیلم لامینور داریوش مهرجوبی بزرگ بوده است که فیلمی صمیمی با داستانی جذاب و سرگرم‌کننده است. آفاق استایل خاصی دارد و از اکسسوری‌های جذابی مانند عینک‌هایی با فریم‌های مختلف استفاده می‌کند. عینک‌های گرد هم با چهره او با خطوط زاویه‌داری که در بخش فک دارد، به‌خوبی در هماهنگی است.

ترلان پروانه

عینک گرد بازیگران ایرانی

ترلان پروانه از هنرپیشه‌های بسیار جوان و البته زیبای سینمای ایران است. او در این سال‌ها انتخاب‌های خوبی داشته و توانسته به مخاطبان ایرانی بیشتر از گذشته معرفی شود. پروانه از هنرپیشه‌هایی است که به استایلش هم توجه زیادی می‌کند و معمولا انتخاب‌های خوبی دارد. امکاناتی که صورت خوش‌زاویه و بیضی‌شکلش در اختیار او قرار می‌دهد هم باعث می‌شود که هر مدلی از قاب عینک برایش مناسب باشد. عینک گرد هم متناسب با چهره ترلان است.

محمدرضا غفاری

عینک گرد بازیگران ایرانی

محمدرضا غفاری از آن هنرپیشه‌های آرام و بی‌حاشیه‌ای است که به‌رغم داشتن توانایی‌های خوب در بازیگری و چهره مطلوب نتوانسته در قاموس ستاره‌ای بی‌چون‌وچرا ظاهر شود. او اهل جنجال نیست و همین موضوع می‌تواند ریشه کم‌هیاهوبودن و انتخاب‌شدن برای نقش‌های مکمل و غیراصلی او باشد. در تصویر بالا غفاری را با عینکی گرد می‌بینید که به‌خوبی با چهره‌اش در هماهنگی است. او هم چانه‌ای زاویه‌دار دارد و همین موضوع باعث می‌شود که انتخاب عینکی گرد برایش مناسب باشد.

نیما شعبان‌نژاد

عینک گرد بازیگران ایرانی

عینک نیما شعبان‌نژاد در تصویر بالا هم گرد است اما از آن گردهای خاصی که طراحی عجیب‌وغریبی دارند. این عینک از نظر زیبایی‌شناسی نمره آنچنان بالایی نمی‌گیرد. در واقع، باید بگوییم که تعادل و توازنی در طراحی آن موجود نیست اما در راستای برندینگ پوششی شعبان‌نژاد قرار دارد. اگر او را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کرده باشید، حتماً می‌دانید که استایل پوششی خاصی دارد و از انتخاب‌های متفاوت لذت می‌برد. پس بهتر است زیاد درباره این عینک و هماهنگی‌اش با چهره نیما شعبان‌نژاد صحبت نکنیم و به این اکتفا کنیم که جسارت انتخاب‌های متفاوت در او تحسین‌برانگیز است.

سیروان خسروی

عینک گرد بازیگران ایرانی

خسروی هم پیش از آنکه در دسته هنرپیشه‌ها قرار بگیرد، از خوانندگان معروف این سال‌ها است. با این حال، بازشدن پای او به دنیای تصویر باعث می‌شود که در فهرست این مقاله جایی داشته باشد. سیروان خسروی هم از عینک‌هایی با قاب گرد زیاد استفاده می‌کند. او با خطوط برجسته فک و زوایایی که در بخش‌های مختلف صورتش دارد، به‌خوبی گزینه‌ای مناسب برای زدن عینک گرد است. در تصویر بالا سیروان را با عینکی گرد و البته متعلقاتی عجیب می‌بینید. این عینک با ساختار نامتعارف هم به‌خوبی روی صورت این خواننده-بازیگر خوش‌چهره نشسته است. نظرتان چیست؟

بهاره کیان‌افشار

عینک گرد بازیگران ایرانی

بهاره کیان‌افشار از هنرپیشه‌های زیبایی است که معمولاً استایل خوبی از او می‌بینیم. کیان‌افشار هم تجربه امتحان‌کردن عینک گرد را دارد و این انتخاب بسیار هم برازنده صورتش است. عینک‌های گرد برای افرادی با صورت‌های بیضی انتخاب مناسبی هستند. کیان‌افشار چانه‌ای زاویه‌دار هم دارد و استفاده از عینک‌هایی با حالت گرد و دایره‌ای می‌تواند گزینه مناسبی برایش باشد. همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، او انتخاب مناسبی داشته و عینک به‌خوبی روی چهره‌اش نشسته است.

امیر آقایی

عینک گرد بازیگران ایرانی

عینک گرد برای امیر آقایی انتخاب زیاد جالبی نیست. او تقریبا صورت بیضی متمایل به گردی دارد و از آنجایی که در دسته افراد بی‌مو هم قرار می‌گیرد، بهتر است که از اکسسوری‌هایی مانند عینک، برای ایجاد تعادل در استایل صورت استفاده کند. اگر او به‌سراغ عینک‌های مستطیلی یا زاویه‌دار دیگر برود، خطوط موجود در چهره‌اش متناسب‌تر و متوازن‌تر می‌شوند. با اینکه قاب عینک‌هایی متفاوت‌تر برای امیر آقایی مناسب‌تر هستند اما پررنگ‌بودن قاب گرد این عینک و زوایایی که در گوشه‌های آن وجود دارد، استایل را نجات داده است و باعث شده که این هنرپیشه هم وارد پانتئون بازیگرانی شود که با عینک گرد ظاهر خوبی پیدا کرده‌اند.

در آخر

در این مقاله، نگاهی داشتیم به استفاده از عینک‌های گرد از سوی سلبریتی‌ها و هنرپیشه‌های معروف. بعضی از آنها با انتخاب چنین عینکی خوش‌تیپ‌تر از همیشه شده‌اند و بعضی‌ها هم باید به‌سراغ فریم‌های دیگری بروند. شما هم طرفدار عینک‌هایی با قاب گرد و دایره‌ای هستید؟ اگر صورت‌تان زاویه‌دار است، حالت بیضی دارد یا در دسته‌بندی‌هایی به‌غیر از گرد قرار می‌گیرد، استفاده از چنین عینک‌هایی فکر خوبی خواهد بود. از میان بازیگران مشهور، کدام‌یک را با عینک گرد بیشتر پسندیدید؟

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا