اقتصاد هنرسبک زندگیکسب و کار

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی

به مناسبت نوزدهمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌ های‌عمومی کشور، طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌ های عمومی سراسر کشور اجرا می‌ شود.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛ بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌ رسانی نهاد کتابخانه‌ های‌عمومی کشور، همزمان با فرا رسیدن نوزدهمین سال روز تأسیس نهاد کتابخانه‌ های‌عمومی کشور و همزمان با اجرای طرح «کتابخانه‌ گردی»، طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌ های‌عمومی سراسر کشور اجرا شده و علاقه‌ مندان می‌ توانند روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۵ و ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱) با مراجعه حضوری به هر یک از کتابخانه‌ های‌عمومی، به صورت رایگان عضو کتابخانه‌ های عمومی سراسر کشور شوند.

گفتنی است نهاد کتابخانه ­های‌عمومی کشور در چشم­ انداز ایران ۱۴۰۴ هـ. ش. نهادی است فرهنگی با هویت اسلامی _ ایرانی، نافذ و اثرگذار بر جامعه دارای کارکردهای آگاهی­ بخشی، اطلاع­ رسانی آموزشی و ارشادی، زمینه­ ساز ارتقای مطالعه مفید، دارای نیروی انسانی متعهد، متخصص و آموزش دیده با حفظ جایگاه اول کشور در منطقه و موفق در رساندن کشور در زمره­ پانزده کشور برتر جهان از جهت سرانه فضا، عضو، منابع و امانت کتابخانه ای. (سند چشم انداز نهاد در افق ۱۴۰۴) نهاد کتابخانه‌های‌عمومی کشور بر اساس قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی مصوب ۱۳۸۲ متولی قانونی اداره کتابخانه‌های عمومی در ایران است. پیش از تصویب این قانون کتابخانه‌های عمومی کشور با عنوان هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره می‌شد. اما پس از تصویب لایحه دولت در ۱۷ اسفند ۱۳۸۲ در مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای ‌نگهبان، نهاد مسئولیت تأسیس، ساخت، تجهیز و بازسازی، توسعه و مدیریت و نظارت و سایر امور کتابخانه های‌عمومی در سراسر کشور را برعهده گرفت.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا