اقتصاد هنرسینماکسب و کار

«شماره ۱۰» آماده اکران در عید فطر

کارگردان فیلم سینمایی «شماره ۱۰» با اشاره به اینکه سال سختی برای اکران سینما پیش‌رو است گفت، اولویت زمانی برای اکران فیلم «شماره ۱۰» نوبت عید فطر خواهد بود.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛ «شماره ۱۰» یکی از فیلم‌های دفاع مقدسی حاضر در جشنواره فیلم فجر بود که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای مجید صالحی به همراه داشت. ابراهیم اصغری (تهیه‌کننده) در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا قصد دارد فیلمش را در نوروز اکران کند یا خیر و پیشی‌بینی‌اش از وضعیت اکران سال آینده چیست؟ گفت: اولویت اکران «شماره ۱۰» برای عید فطر است، البته سال سختی خواهیم داشت چون دو، سه سال کرونایی و بعد هم اتفاقات چند ماه اخیر تاثیر منفی بر اکران سینما و آمدن مردم به سینما گذاشت ولی خوشبختانه جشنواره فیلم فجر توانست مخاطب زیادی را به سینما جذب کند.

او افزود: نکته مهم‌تر این است که به نظرم چند فیلمی که از حوزه دفاع مقدس و اجتماعی از گذشته تا الان تولید شده‌اند، ویژگی‌هایی دارند که مخاطب می‌تواند به خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار کند و مورد استقبال قرار گیرد.

وی بیان کرد: تصور می‌کنم اگر برای اکران سال آینده برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد و تبلیغات گسترده – بخصوص برای فیلم‌های دفاع مقدسی که از عدم تبلیغات رنج می‌برند – انجام شود می‌توان به اکران امیدوار بود. اگر تبلیغات فیلم‌ها بتواند مخاطبانی را سال‌هاست کمتر به سینما رفته‌اند به سالن‌ها بکشاند شاید سال موفقی هم برای سینمای ایران و هم برای سینمای دفاع مقدس داشته باشیم.

«شماره ۱۰» به نویسندگی و کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری تازه‌ترین محصول بنیاد سینمایی فارابی است که در بخش سودای سیمرغ فجر چهل‌ویکم حضور داشت. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده و حسام منظور، سیامک صفری، بهرنگ علوی، مهدی زمین‌پرداز، صحرا اسداللهی و احمد کاوری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«شماره ۱۰» در فضایی متفاوت و نفس‌گیر ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «فرار از اینجا بهترین راهه چون همه‌مون ازش می‌ترسیم…»

این فیلم در جشنواره فجر سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی را برای شهرام خلج و سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه را برای محمدرضا شجاعی و نیز بهترین موسیقی را برای مسعود سخاوت‌دوست به همراه داشت.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا