اقتصاد هنرجهانسبک زندگیسینمافناوریکسب و کار

رقابت 2 فیلم یک فیلمساز برای کسب سومین پرفروش تاریخ سینما

پیش از این فیلم «آواتار: راه آب» با پشت سر گذاشتن «تایتانیک»، به عنوان سومین فیلم پرفروش سینما در گیشه بین‌المللی شناخته شده بود.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از عصر ایران؛ همزمان با اکران جهانی «آواتار: راه آب»، اخیرا نسخه سه بعدی فیلم «تایتانیک» نیز به سینماها آمده تا دو فیلم ساخته «جیمز کامرون» رقابت تنگاتنگی برای رسیدن به رتبه سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، رقابت جالبی در گیشه جهانی در جریان است، جایی که اکران محدود نسخه سه بعدی فیلم «تایتانیک» محصول سال ۱۹۹۷ در برابر «آواتار: راه آب» دیگر ساخته جدید «جیمز کامرون قرار گرفته و این دو فیلم دو میلیارد دلاری تاریخ سینما رقابت بسیار نزدیکی با هم دارند.

«آواتار: راه آب» در آخر هفته جدید میلادی ۲۵.۳ میلیون دلار به دست آورد تا فروش جهانی خود را به ۲.۲۱۴ میلیارد دلار برساند و اکنون فقط چند روز با سبقت گرفتن از تایتانیک در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما (بدون احتساب تورم) فاصله دارد.

اکران مجدد «تایتانیک» به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ساخت فیلم و همچنین روز ولنتاین، با فروش ۲۲.۳ میلیون دلاری در سطح جهانی همراه بود تا جمع فروش جهانی این فیلم به ۲.۲۱۷ میلیارد دلار برسد و تنها فاصله سه میلیون دلاری از فروش قسمت جدید «آواتار» دارد.

«جیمز کامرون» ساخت سه فیلم از چهار فیلم پرفروش تمام ادوار سینما را در کارنامه دارد، شماره ۱، فیلم «آواتار» ۲۰۰۹ (۲.۹۲ میلیارد دلار) است، در حالی که «انتقام‌جویان: آخر بازی» محصول استودیو مارول دیزنی با (۲.۸ میلیارد دلار) در رتبه دوم جای گرفته است و «تایتانیک» در حال حاضر در رتبه سوم قرار دارد و «آواتار: راه آب» نیز چهارم است.

پیش از این فیلم «آواتار: راه آب» با پشت سر گذاشتن «تایتانیک»، به عنوان سومین فیلم پرفروش سینما در گیشه بین‌المللی شناخته شده بود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا