اقتصاد هنرکسب و کار

انجمن‌های هنری مطالبات هنرمندان صنف خود را پیگیری و گره‌گشایی کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: انجمن ها باید بیش از پیش فعال بوده و مطالبات هنرمندان صنف خود را پیگیری کنند؛ ما نیز در اداره فرهنگ و ارشاد حامی و تسهیل گر فعالیت انجمن های هنری هستیم.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛ نشست انجمن خوشنویسان استان قزوین با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان خوشنویس استان در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.
در این نشست محمدحسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین فائزی معاون فرهنگی و رسانه ای، ناصر نیلی مدیر روابط عمومی این اداره کل و جمعی از اعضای انجمن خوشنویسی استان حضور داشتند.
در این جلسه که مسائل و مطالبات هنرمندان خوشنویس استان مورد بررسی قرار گرفت؛ محمدحسین فائزی اظهار کرد: حصول موفقیت و تحقق اهداف نیازمند همدلی و وفاق و همچنین تعامل و همکاری دو سویه مستمر میان هنرمندان و مسئولان است و ما نیز در اداره ارشاد در خدمت هنرمندان بوده و از همه ظرفیت ها برای رونق فعالیت این قشر استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: طی ماه های اخیر اقداماتی در عرصه فرهنگ و ارشاد استان در دست اجراست که در دهه گذشته مورد بی مهری قرار گرفته و مغفول مانده بود که از جمله آن برگزاری کارگروه مد و لباس و پیگیری بیشتر در ابعاد نظارتی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: فعالیت اداره ارشاد بسیار گسترده بوده و دارای بخش های مختلفی از جمله کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کتابخانه ها، موسسات قرآنی، مطبوعات و پایگاه های خبری، فعالان عرصه زبان فارسی، فعالان فضای مجازی، بازیگاه داران، فعالان مد و لباس، طراحان و خلاقان صنایع فرهنگی، شوراهای فرهنگ عمومی، عرصه موسیقی، تئاتر، سینمای جوان، سینما و سینما سیار، هنرهای تجسمی و خوشنویسی و تعزیه و سرود و آموزشگاه های آزاد و مهارتی است.
وی در ادامه گفت: با توجه به حجم بالای کارها در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تلاش داریم تا به صورت متوازن به همه فعالیت ها رسیدگی کنیم و امیدواریم با هم افزایی بیشتر شاهد اتفاقات خوب و اقدامات ارزشمند در عرصه فرهنگ و هنر استان باشیم.
فائزی خاطرنشان کرد: انجمن ها باید بیش از پیش فعال باشند و مطالبات هنرمندان صنف خود را پیگیری و از مشکلات فضای فرهنگی و هنری استان به ویژه هنرمندان مستعد و کم برخوردار گره گشایی کنند.
وی تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین حامی و تسهیل گر فعالیت انجمن های هنری بوده و به دنبال افزایش تعداد موسسات و آموزشگاه های فرهنگی و هنری هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: قزوین پایتخت خوشنویسی نامگذاری شده و باید با یک جریان رسانه ای و انجام اقدامات جذاب، مستمر و اطلاع رسانی جامع، استعدادیابی به ویژه در قشر دانش آموزی به خوبی در حوزه خوشنویسی انجام شود تا با حضور موجی از هنرجویان، فعالیت های چشمگیری در راستای ارتقای هنر خوشنویسی صورت بگیرد.
وی در پایان گفت: انجمن ها برای تقویت اقتصاد هنرمندان تلاش کنند چراکه موفقیت در کارهای هنری نیازمند سه مولفه ترویج و تقویت و در نهایت گردش اقتصادی است که در این میان بخش اقتصاد هنر بیش از دو مولفه دیگر مغفول مانده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا