اقتصاد هنرسبک زندگیسینماکسب و کار

بازیگری که برای حضور در نشست ۲۰۰ میلیون خواست!/ چرا باج می‌دهیم؟

مدیر تولید فیلم سینمایی “آن ها مرا دوست داشتند” می‌گوید یکی از بازیگران برای حضور در نشست رسانه‌ای فیلم در خواست ۲۰۰ میلیون تومانی کرده است!

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از خبرنگار مهر؛ نشست فیلم سینمایی آن‌ها مرا دوست داشتند به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا رحمانی و با حضور این کارگردان و ایرج رحمانی و مهسا اسماعیلی بازیگران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محمدرضا رحمانی گفت: این فیلم با سینمای مستقل گره خورده و می‌توان آن را ارزان‌ترین فیلم دانست. دوستان سینماگر پیش از هر چیز من را به عنوان فیلمنامه نویس می‌شناسند که سوژه‌های بکری دارد. سوژه آن‌ها مرا دوست داشتند به نوعی از اتفاقی که برای یکی از دوستان که سال‌ها پیش رخ داده بود، شکل می‌گیرد. بچه‌هایی که به صورت قانونی و غیرقانونی خرید و فروش می‌شوند و این مساله آمار بالایی دارد.

وی ادامه داد: موضوع فیلم خرید و فروش بچه نیست بلکه درباره انسانیت و امید است و مساله خرید و فروش بچه و رحم اجاره‌ای می‌تواند لایه‌های دیگر فیلم باشد. فیلمنامه فیلم چندین بار بازنویسی شد و هرکدام از بازیگران ایده‌هایی داشتند که به رشد فیلمنامه کمک کرد.

این کارگردان بیان کرد: لوکیشنی را برای محل کارتن خواب‌ها در شمال شهر دیده بودیم که در آن کارتن خواب‌ها به نوعی شبیه زامبی‌ها بودند، به همین دلیل لوکیشن‌های فیلم واقعی است چرا که به دنبال نمایش این فضاها به صورت مستند بودند. برای انتخاب لوکیشن به منطقه‌ای رفتیم که به نوعی برای امنیت باید مأموران شهرداری ما را اسکورت می‌کردند.

در ادامه ایرج رحمانی بازیگر و مدیر تولید این فیلم ابراز همدردی خود را به مردم خوی بیان کرد و تاکید کرد که بخشی از فروش فیلم به مردم خوی تقدیم می‌شود، گفت: نمی‌دانم جرم من چیست؟ در جشنواره فیلم فجر حضور دارم که مجبور شوم این همه فحش و تهمت را تحمل می‌کنم. در طول فیلمبرداری بازیگران چهره برای انتخاب مهسا اسماعیلی و لیلا بلوکات از بازی در فیلم انصراف دادند، چون نمی‌خواستند جلوی آنها بازی کنند اما من از حضور این دو بازیگر خوشحالم.

وی بیان کرد: چرا باید سینمای ما بازیگر محور باشد که حالا در نشست حضور نداشته باشند، دوره بازیگران شناخته شده به پایان رسیده و حالا باید بازیگران جدید وارد سینما شوند. چرا اجازه نمی‌دهند ورود تازه در سینما وجود داشته باشد؟ چرا باید یک بازیگر به من بگوید که برای ۲۰ روز ۳ میلیارد تومان می‌خواهد، آن هم بازیگری که حالا از ایران رفته و نقش یک آدم روشنفکر را بازی می‌کند. بسیاری از بازیگران شناخته شده تنها به درد اینستاگرام می‌خورند، اما بازیگر تئاتر با ۲۰ میلیون تومان بهترین فیلم را بازی می‌کند، تازه برده پروژه هم می‌شود. شنیده‌ام یک بازیگر در یکی از فیلم‌های تازه برای هر روز ۲۰۰ میلیون تومان دست مزد گرفته است.

ایرج رحمانی گفت: در این کشور اگر پهن خریده بودیم پولمان چند برابر شده بود، اما کار فرهنگی این گونه نیست، اگر امروز جلوی این کار را نگیریم به سینما صدمه می‌زنیم. آقای بازیگری که دو تابعیتی هستید پز روشنفکری نده.

وی با اشاره به اینکه روز اول به فیلم ممیزی خورده توضیح داد: فیلم را عقیم کرده‌اند و حتی تیتراژ را عوض کرده‌اند. در تیتراژ پایانی اسم‌های زیادی می‌بینید. من معترض آن بازیگری هستم که برای حضور در این نشست ۲۰۰ میلیون تومان طلب کرده‌اند. من برای حضور بازیگران خود در فیلم باج داده‌ام. من به ساختار بازیگر سالاری معترض هستم. بازیگرانی که امروز به سینما خیانت می‌کنند.

رحمانی بیان کرد: مگر جشنواره فیلم فجر سال‌ها پیش حکومتی نبود و ناگهان امسال تبدیل به یک جشنواره حکومتی شده است. سینما به بازیگر هم وابسته است اما نباید به بازیگر باج دهد. زمانی که بازیگر تصمیم گیرنده می‌شود سینما صدمه می‌بیند.

مهسا اسماعیلی بازیگر نیز گفت: حضور در این فیلم برای من یک اتفاق بسیار مهم بود چرا که سال‌ها برای آن تلاش کرده بودم. این نقش در لحظه‌های آخر به من پیشنهاد شد، نقشی که از من بسیار دور بود.

رحمانی کارگردان فیلم بیان کرد: بازیگرانی که امروز شناخته شده‌اند از یک جایی کار خود را شروع کرده‌اند. البته منظور آقای رحمانی همه بازیگران نیست. همه بازیگرانی که سینما را تحریم می‌کنند الان سر فیلمبرداری هستند.

وی در پایان درباره واقعی بودن سوژه فیلم هم گفت: من شخصاً بازار خرید و فروش بچه را ندیده‌ام اما در این باره بسیار شنیده‌ام.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا