هر ساله اپراتورهای کشور عزیزمان سعی در ارایه خدمات مطلوب و مناسبی برای زائران حسینی دارند و امسال نیز همچون سال های قبل پاسخ های مردم برای نحوه ارایه خدمات اولین و بزرگترین اپراتور کشور شنیدنی است.
به گزارش دیده بان هنر و به نقل از مرزنیوز؛ برای شنیدن حرف مردم به سراغ مرز تمرچین رفتیم و پای صحبت زائران حسینی نشستیم که مرور آن خالی از لطف نیست:
مهدی صبری، مسئول دفتر نمایندگی همراه اول در شهر پیرانشهر در خصوص نحوه ارایه خدمات به زائران حسینی گفت: از ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ در خدمت زائران محترم بودیم و تا هر زمانی که لازم باشد در خدمات این عزیزان خواهیم بود.
وی افزود: ارایه و فعال سازی رایگان سیم کارت همراه اول، خدمات بسته رومینگ، بسته مکالمه و اینترنت و همچنین آموزشهای لازم برای انجام تنظیمات گوشی، نحوه استفاده از اینترنت همراه، تشریح خدمات رایگان اپلیکیشن روبیکا و… از جمله خدماتی هستند که به تمامی زائران حسینی ارایه شده است.
سیامند حسینی، مدیر دفتر پیشخوان دولت در شهر پیرانشهر نیز با اشاره به خدمات ارایه شده به زائران حسینی گفت: از ۲۵ مرداد سال جاری برای ارایه خدمات بسته رومینگ همراه اول، سیم کارت رایگان و آموزش های لازم در پایانه مرزی تمرچین مستقر هستیم.
وی افزود: خوشبختانه بسته های رومینگ همراه اول عملکرد مناسب و قابل قبولی را در مسیر پیاده روی اربعین داشته و طبق نظرسنجی های انجام شده، زائران محترم اکثرا از خدمات همراه اول راضی بودند.
مازیار مصطفیپور از کارشناسان دفتر نمایندگی همراه اول در شهر پیرانشهر هم ارایه سیم کارت رایگان، اینترنت رومینگ و نحوه استفاده از این بستهها، بیان راهنماییهای لازم برای تنظیم گوشیهای تلفن همراه زائران اربعین حسینی(ع) را بیشترین خدمات ارایه شده به آنها عنوان کرد و ابراز داشت: برای سال های بعد پیشنهاد می کنم به زائران محترم اینترنت رایگان و خدمات بیشتری ارایه شود تا از این سفر معنوی خاطره های بیاد ماندنی داشته باشند.
یکی از زایران حسینی درباره خدمات همراه اول به خبرنگار ما گفت: کیفیت خدمات همراه اول به خصوص آنتن دهی بسیار خوب بود.
وی برای سال های بعد نیز پیشنهاد داد: اگر سال های دیگر قیمت بسته های رومینگ را پایینتر بیاورند بهتر خواهد شد.
علی رویان اهل شهرستان نقده، همراه اول را یکی از اپراتورهای خوب دانست و گفت: خدمات همراه اول بسیار خوبه اما برنامه همراه من نیاز به بروزرسانی داره!
علی اکبری از شهرستان تبریز نیز گفت: اتفاقا زمانی که از این مرز جهت ورود به کشور عراق تردد میکردیم برای تهیه سیم کارت عراقی پرس و جو کردیم که گفتند در غرفه همراه اول رومینگ را فعال میکنند الان هم که در حال بازگشت هستیم آمده ایم تا از دوستانی که در این غرفه حضور دارند تشکر و قدردانی کنیم.
حمیده ضیغمی، نجاتگر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از استان آذربایجان غربی هم اظهار داشت: خدمات رسانی همراه اول در مرز تمرچین بسیار عالی بوده و اگر برای سال های بعد اینترنت رایگان در اختیار زائران گرامی قرار بدهند خیلی بهتر خواهد شد.
امانی از ارومیه ضمن قدردانی از خدمات همراه اول ابراز داشت: امسال خوشبختانه از اولین روزهای رویداد راهپیمایی بزرگ اربعین خدمات بسیار خوبی را به زائران محترم ارایه داده اند.
وی آنتن دهی مناسب و ارایه بسته های ویژه اربعین را از مهمترین خدمات همراه اول برشمرد و گفت: کیفیت صوت و اینترنت خوب بود و همچنین در بسیاری از محل های صعب العبور همراه اول آنتن دهی بسیار خوبی دارد.
میلاد پناهی از فعالان موکب شهرداری ارومیه نیز خدمات همراه اول را در مرز تمرچین بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: امسال اکثر زائرانی که از این مرز تردد می کنند با استفاده از راهنمایی عزیزانی که در موکب فعال و پرفروغ همراه اول حضور دارند، مشکلاتشان رفع شده و حتی در زمان برگشت هم رضایت خود را از این راهنمایی ها و آموزش هایی که به ایشان ارایه شده ابراز داشته اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود برای سال های بعد پیشنهاد داد: امیداورم سال بعد پرشورتر و پرفروغ تر حضور داشته باشند و به زائران محترم خدمات رسانی کنند.
مهدی طیار از ارومیه اذعان داشت: خدمات همراه اول در مرز تمرچین بسیار خوب بود اما به طرف حاج عمران و اربیل آنتن دهی ضعیف شده و رومینگش بسیار زود تمام شد.
وی در ادامه ارتباط زائر با خانواده را در این سفر معنوی بسیار مهم عنوان کرد و پیشنهاد داد: اگر قیمت بسته ها کاهش پیدا کند و زمان و حجم اینترنت را افزایش دهند زائران محترم می توانند راحت تر با خانواده در ارتباط باشند.
اعضای تیم اعزامی: علی قنبری، فرهاد قنبری
عکاسی و مصاحبه: فرهاد قنبری