اقتصاد هنرسینماکسب و کار

هزینه تبلیغ در اسکار اعلام شد/ ثانیه‌ای ۳ میلیارد تومان!

پوشش تلویزیونی مراسم اسکار با پخش حدود ۶۰ تا ۷۰ آگهی تبلیغاتی ۳۰ ثانیه‌ای همراه است که متوسط هزینه هر کدام، دو میلیون دلار می‌شود.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛ شبکه ABC (شرکت پخش رسانه‌ای آمریکا) که متعلق به کمپانی دیزنی و پخش‌کننده رسمی جوایز سالانه آکادمی اسکار است، در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت به برگزاری مراسم نود و پنجمین دوره جوایز اسکار اعلام کرد که تمام تبلیغات تلویزیونی این مراسم پربیننده را فروخته است.

پخش تلویزیونی مراسم اسکار شامل ۶۰ تا ۷۰ آگهی تبلیغاتی است که بنا بر اعلام منابع آگاه کمپانی دیزنی برای هر ۳۰ ثانیه بین ۱.۶ میلیون دلار تا ۲.۱ میلیون دلار دریافت می‌کند (حدود ۳ میلیارد تومان برای هر ثانیه).

سال گذشته کمپانی دیزنی، ۱.۷ تا ۲.۲ میلیون دلار  برای هر آگهی ۳۰ ثانیه‌ای در حین پخش تلویزیونی اسکار دریافت می‌کرد اما با توجه به کاهش مخاطبان تلویزیونی مراسم اسکار در چند سال اخیر، امسال کمی هزینه‌های تبلیغاتی را کاهش داده است.

در مراسم اسکار ۲۰۲۲ در مجموع ۱۳۹ میلیون دلار از محل ۷۰ آگهی در پخش تلویزیونی برای کمپانی دیزینی درآمدزایی داشت؛ در حالی که ۱۵.۸ میلیون دلار نیز از محل ۴۸ آگهی در پخش مراسم فرش قرمز کسب شد.

پخش مراسم اسکار در سال ۲۰۲۲ از شبکه ABC در مجموع ۱۶.۶ میلیون بیننده جذب کرد که ۵۸ درصد بیش از  ۱۰.۵ میلیون بیننده‌ای بود که در سال ۲۰۲۱ این رویداد سینمایی را تماشا کردند. سایر مراسم‌ها از جمله جوایز امی و گرمی نیز در سال‌های اخیر شاهد کاهش شدید بینندگان تلویزوینی بوده‌اند.

مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (بامداد دوشنبه ۲۲ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود و امسال فیلم «همه‌چیز همه جا به یکباره» با کسب ۱۱ نامزدی اسکار شانس بالایی برای درخشش در جوایز اسکار دارد و فیلم آلمانی «در جبهه غرب خبری نیست» و «بنشی‌های اینیشرین» نیز هرکدام ۹ نامزدی دریافت کرده‌اند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا