تئاتر

مجید مجیدی: تبریز ظرفیت‌های درخشانی در حوزه تئاتر و سینما دارد

کارگردان مطرح سینمای کشور با اشاره به ظرفیت‌های شهر اولین‌ها در حوزه‌های مختلف، گفت: ظرفیت‌های درخشان حوزه تئاتر و سینما در تبریز وجود دارد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ مجید مجیدی روز جمعه در حاشیه اجرای نمایش «حیدر بابایه سلام» در مجموعه تئاتر شهرتبریز، اظهار کرد: مردم تبریز به شعر و شعور و مقاومت معروف هستند و توفیق داشتم یکی از بهترین سال‌های فعالیت خود را درتبریز گذراندم.

وی افرود: ظرفیت‌های درخشان این شهر در حوزه تئاتر و سینما ایجاب می‌کند تا مسئولان کشور توجه ویژه‌ای به مراکز استان و شهرستان‌ها داشته باشند.

مجیدی خاطرنشان کرد: شهردار تبریز، فرهنگ دوست و اهل هنر بوده و امیدوارم توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.

نصب روزشمار بزرگترین مجموعه تئاتر و سینما در مرکز شهر

شهردارتبریز نیز از نصب روزشمار بزرگترین مجموعه تئاتر و سینمای تبریز در مرکز شهر خبر داد، گفت: عملیات اجرایی این مجموعه فرهنگی در ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود.

یعقوب هوشیار اظهار کرد:تبریز و آذربایجان به اندازه کل کشور تاریخ و هویت بی‌نظیری دارد که تلاش داریم این گذشته پرافتخار به روی صحنه نمایش بیاید.

وی با اشاره به حضور مجید مجیدی، کارگردان مطرح کشور در اولین اجرای نمایش حیدر بابایه سلام، افزود: حضور آقای مجیدی و اجرای زیبای هنرمندان تبریز در نمایش «حیدربابایه سلام» بستری برای اقدامات جدی در حوزه نمایش با تکیه بر فرهنگ و هویت تاریخی تبریز و آذربایجان است.

شهردارتبریز با اشاره به ساخت بزرگترین سالن تئاترتبریز در مرکز شهر، خاطرنشان کرد: برای این مجموعه فاخر فرهنگی نیز همانند دیگر پروژه‌های شهری روزشمار خواهیم زد و در حد و قواره مردم بزرگ تبریز اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نمایش “حیدربابایه سلام” با محوریت دیوان اشعار استاد شهریار، به صورت تلفیقی با ترکیب موسیقی و نمایش از ۱۵ شهریور هر روز ساعت ۱۸ در مجموعه تئاتر شهر به اجرا در می‌آید.

این نمایش که روایت گر تصویری اشعار استاد شهریار است، اثر جدید گروه هنری “سینما و تئاتر” به کارگردانی «عبدالحسین لاله» است که روایت کننده برهه هایی از زندگی پر فراز و نشیب شاعر پرآوازه ایرانی، استاد محمد حسین بهجت تبریزی (استاد شهریار) است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا