جهان

دگرگونی رفتار بازیگر معروف بعد از آزمایش آلزایمر

این ستاره ۴۰ ساله، سال گذشته در مستند National Geographic انجام آزمایشاتی انجام داد که نشان می‌داد او حامل دو نسخه از ژن APOE e4 است، این دو ژن با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است…

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از تابناک با تو؛ کریس همسورث، بازیگر آمریکایی، پس از اینکه نتایج معاینات پزشکی او نشان داد در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارد، تصمیم گرفته در روال زندگی خود تغییرات اساسی ایجاد نموده و روی سلامت روان خود تمرکز کند.

این ستاره ۴۰ ساله، سال گذشته در مستند National Geographic آزمایشاتی انجام داد که نشان می‌داد او حامل دو نسخه از ژن APOE e4 است، این دو ژن با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است. به خصوص اینکه پدربزرگ همسورث هم آلزایمر دارد و آنها سابقه خانوادگی این بیماری را دارند.

تغییرات در زندگی کریس همسورث

کریس در مصاحبه‌ای با مجله Men’s Health گفت: «وقتی جوان هستید، فکر میکنید برای همیشه زندگی خواهید کرد، و اما یکدفعه به شما گفته می‌شود که چیزی می‌تواند به زندگی شما پایان دهد، این برای من شوکه‌کننده بود.»

وی ادامه داد: «من همیشه به تمرینات تناسب اندام منظم پایبند بوده‌ام، اما به تازگی، واقعاً اهمیت این را احساس کردم که بدون هیچ‌گونه دخالت و تحریک خارجی برای خودم وقت بگذارم و کمی به خودم استراحت بدهم.»

ستاره فیلم «ثور» به این نکته اشاره کرد که برنامه تمرینی او مهم است، اما اکنون او بیشتر روی خودآگاهی، زندگی آرام و خواب کافی، علاوه بر گاهی حمام آب سرد تمرکز خواهد کرد.

این ستاره همچنین در مورد ایجاد تغییر در رژیم تناسب اندام خود گفت، چرا که وزن او به دلیل نقش‌های متنوعی که ارائه می‌دهد نوسانات زیادی داشته‌است.

او گفت: «من نسبت به قبل کمتر وزنه می‌زنم اما تمرینات هوازی بیشتری را انجام می‌دهم.»

وقت گذراندن با خانواده و تماشای قدکشیدن بچه‌ها

توصیه های دکتر پیتر برای تقویت حافظه

دکتر پیتر أتیا، در این مستند به این بازیگر پیشنهاد کرده بود برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر به طور منظم ورزش کند و خوب بخوابد. او همچنین به همسورث توصیه کرد که حمام سونا، مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و انجام فعالیت‌هایی که حافظه را افزایش می‌دهد، انجام بدهد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا